Překvapivý závěr: Elektromobily mohou mít větší uhlíkovou stopu než klasické vozy
Nedávná finská studie publikovaná v časopise PLOS One zjistila, že domácnosti vlastnící elektromobily mohou mít vyšší uhlíkovou stopu než domácnosti s konvenčními automobily. Studie analyzovala data od téměř 4 000 respondentů a zjistila, že průměrná uhlíková stopa domácností s elektromobilem činí 8,66 tun CO2 ročně, zatímco domácnosti s tradičními vozidly produkují 8,05 tun CO2 ročně. Tento rozdíl je relativně malý, což lze částečně vysvětlit nižšími provozními náklady elektromobilů, které mohou vést k většímu množství najetých kilometrů. Nejnižší hodnotu emisí, pouhých 5,75 tun CO2 ročně, vykazují domácnosti, které nevlastní žádný automobil.
Nedávná finská studie publikovaná v časopise PLOS One zjistila, že domácnosti vlastnící elektromobily mohou mít vyšší uhlíkovou stopu než domácnosti s konvenčními automobily. Studie analyzovala data od téměř 4 000 respondentů a zjistila, že průměrná uhlíková stopa domácností s elektromobilem činí 8,66 tun CO2 ročně, zatímco domácnosti s tradičními vozidly produkují 8,05 tun CO2 ročně. Tento rozdíl je relativně malý, což lze částečně vysvětlit nižšími provozními náklady elektromobilů, které mohou vést k většímu množství najetých kilometrů. Nejnižší hodnotu emisí, pouhých 5,75 tun CO2 ročně, vykazují domácnosti, které nevlastní žádný automobil.