Brusel má zelenou k zavedení cel na čínské elektromobily. Jejich odpůrci se bojí odvety Pekingu

Čína dnes podle státních médií vyzvala Evropskou unii, aby zavedení dodatečných cel odložila, a zabránila tak eskalaci napětí ve vzájemném obchodě.

Čína dnes podle státních médií vyzvala Evropskou unii, aby zavedení dodatečných cel odložila, a zabránila tak eskalaci napětí ve vzájemném obchodě.

Celý článek
0

Brusel odložil zákon o odlesňování. Ochránci přírody zuří, byznys to vítá

Kontroverzní zákon o odlesňování, který nařizuje podnikatelům v EU dokazovat, že dovážené suroviny, jako je dřevo, palmový olej, káva nebo hovězí maso nezpůsobují kácení lesů, Brusel o jeden rok odložil.

Kontroverzní zákon o odlesňování, který nařizuje podnikatelům v EU dokazovat, že dovážené suroviny, jako je dřevo, palmový olej, káva nebo hovězí maso nezpůsobují kácení lesů, Brusel o jeden rok odložil.

Celý článek
0

Auta z Číny mají v Česku podíl do deseti procent, elektromobily vyšší

Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Celý článek
0

Zchudneme kvůli elektromobilům? Timmermans ukázal prostředníček

Likvidace autoprůmyslu v Evropě vstoupila do finální fáze.

Zchudneme kvůli elektromobilům? Timmermans ukázal prostředníček
ilustrační foto | Shutterstock.com

Evropská komise v minulých dnech zveřejnila podobu emisní normy  pro spalovací motory Euro 7 v podobě, která znamená faktické celoevropské ukončení výroby automobilů v ceně do půl milionu korun od poloviny roku 2025 a zbytku aut se spalovacími motory nejspíše ještě o dost dříve než v roce 2035, jak vzápětí po zveřejnění směrnice odhlasoval Evropský parlament.

Navzdory tomu, že to povinné zavedení elektromobilů dohodnuté za českého předsednictví dostalo souhlas velké části členských zemí za podmínky, že Euro 7 bude odloženo nebo podstatně zmírněno.

V Česku, na Slovensku, ale i v Německu budou mít nová pravidla evidentně masivní ekonomické a sociální dopady na obyvatelstvo. Komisař Timmermans nám všem ukázal prostředníček.

V tomto případě zcela příkladně nejde o ekologii, protože úspory emisí jsou prokazatelně zcela zanedbatelné. To, že jich doprava produkuje až dvacet procent, neznamená, že když se přestane kouřit z výfuků, těch dvacet procent zmizí.

Jednak se dál bude čoudit z komínů elektráren, zadruhé je výroba elektromobilů emisně škodlivější než klasických aut a zatřetí dojde ke snížení energetické účinnosti celého cyklu od zdrojů energie po její přeměnu v pohyb, a bude tak třeba více primárních zdrojů. Fyzikální zákony nelze novelizovat.

Za neskutečné a dlouhodobé sociální náklady si kupujeme papírovou růži z pouťové střelnice a mnohým to už dochází. I v europarlamentu přibylo poslanců, kteří hlasovali proti. Na národní úrovni je to ještě ostřejší. Proti Euru 7 se ostře staví nejen náš ministr Kupka, ale i německý ministr dopravy, tamní mocné automobilky i jejich odbory jako jeden muž. A protestují i další země.

Je ale velmi nejasné, zda to bude něco platné, nebo uděláme další rozhodný krok k iluzi bezemisní Evropy a k jejímu reálnému rozpadu.