Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Evropa se obrátila zády k udržitelnosti, říká šéf Fiatu. Firma přerušuje výrobu ryze elektrické 500e

Koncern Stellantis, pod který Fiat spadá, oznámil, že zastaví výrobu 500e a dřív než za měsíc ji neobnoví.

Evropa se obrátila zády k udržitelnosti, říká šéf Fiatu. Firma přerušuje výrobu ryze elektrické 500e
Elektrický Fiat 500 | foto: Stellantis

Začátkem srpna skončila sedmnáctiletá cesta Fiatu 500, který byl reinkarnací ikonického stejnojmenného auta z padesátých let minulého století. Jak upozorňuje server Auto.cz, Italům se od roku 2007 podařilo celosvětově prodat několik milionů kusů tohoto vozu. A před několika lety vznikla i ryze elektrická verze 500e.

Fiat 500 tedy skončil na trhu, nyní dochází k doprodeji skladových zásob. Příští rok by měl být představen jeho nástupce s označením Ibrida, který bude mít mild-hybridní benzinový motor a nebude již vyráběn v polských Tychách, nýbrž v italském Turíně, píší Novinky.

Model 500e měl zůstat nadále v nabídce, byť sám generální ředitel Fiatu Olivier François přiznal, že jsou jeho prodeje velmi slabé. Ve čtvrtek ale nakonec koncern Stellantis, pod který Fiat spadá, oznámil, že zastaví výrobu 500e a dřív než za měsíc ji neobnoví, uvedla agentura Reuters.

„Opatření je nezbytné kvůli malé poptávce spojené s hlubokými potížemi, se kterými se na evropském trhu s elektrickými automobily potýkají všichni výrobci, zejména ti evropští,“ napsal francouzsko-italský koncern v tiskové zprávě. 

François v rozhovoru pro web Autocar prohlásil, že předpokládal rychlejší přechod na elektrická vozidla. „Nemohli jsme ale předvídat pandemii covidu, nedostatek surovin a skutečnost, že se část evropské společnosti – zejména starší generace – obrátí zády k udržitelným řešením. To je však realita, se kterou se musíme vypořádat.“