Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Zvládne Evropa postavit dostatečnou nabíjecí infrastrukturu pro elektrické náklaďáky? Výrobci mají obavy

Na mezinárodním veletrhu dopravní techniky IAA Transportation v Hannoveru představili přední výrobci nákladních vozidel své elektrické modely. Současně však upozornili na zásadní překážku jejich masového rozšíření – nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu.

Zvládne Evropa postavit dostatečnou nabíjecí infrastrukturu pro elektrické náklaďáky? Výrobci mají obavy
Zvládne Evropa postavit dostatečnou nabíjecí infrastrukturu pro elektrické náklaďáky? Výrobci mají obavy. | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Christian Levin, šéf divize nákladních vozidel Volkswagen Traton, považuje cíl Evropské unie, který stanovuje 50% podíl elektrických nákladních vozů do roku 2030, za nereálný. „Nejde jen o náklady, ale také o nabíjecí infrastrukturu, povolení a dodávky zelené elektřiny,“ vysvětlil Levin v rozhovoru pro agenturu Reuters.

Podobný postoj zastává i Karin Radström, nová generální ředitelka společnosti Daimler Truck. „Nákladní vozy jsou připravené, ale infrastruktura musí následovat,“ uvedla Radström během prezentace firmy. Varovala, že bez připravené infrastruktury nebudou zákazníci elektrické náklaďáky kupovat, což by mohlo ohrozit dosažení cílů Zelené dohody.

Podle studie poradenské firmy McKinsey by měl podíl bezemisních těžkých nákladních vozidel vzrůst na 40 % z nových prodejů do roku 2030 oproti dnešním méně než 2 %, aby EU splnila své cíle. To by ovšem vyžadovalo výrazné snížení cen bezemisních vozů.

Poradenská společnost PwC odhaduje, že do roku 2035 bude nutné investovat v Evropě téměř 850 miliard Kč (35 miliard eur) do nabíjecí infrastruktury pro logistický sektor.

Andreas Gorbach, technologický ředitel Daimler Truck, navrhuje, aby cíle EU byly pravidelně přehodnocovány podle pokroku v budování infrastruktury. „Dálnice budoucnosti je nabíjecí infrastruktura,“ prohlásil Gorbach. „Teď je čas zvýšit tempo, jinak se to stane nereálným.“

Výrobci nákladních vozidel tak jasně ukazují, že jsou připraveni na elektrickou budoucnost. Nicméně zdůrazňují, že bez masivních investic do nabíjecí infrastruktury nebude možné splnit ambiciózní cíle EU v oblasti snižování emisí.