Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost
Kompaktní SUV Volvo EX30 | Shutterstock.com

Před rokem to znělo jako pohádka o bezemisní Zelené Karkulce. Švédská automobilka Volvo tehdy vyhlašovala, že od roku 2030 pojedou všechny její modely jen na elektrický pohon. Jenže teď se přidává k těm výrobcům aut, kteří už své elektromobilní plány přehodnocují. Volvo totiž tento týden zrušilo svůj cíl a oznámilo, že i po konci dekády bude nadále nabízet některé hybridní modely.

Poptávka po autech napájených ze zásuvky u velkých automobilek zpomaluje. Částečně kvůli nedostatku cenově dostupných modelů a pomalému rozšiřování nabíjecích stanic, ale také kvůli očekávání dopadů dalšího kola obchodní války, tedy zavedení evropských cel na elektromobily vyrobené v Číně.

Volvo nyní odhaduje, že do roku 2030 bude až desetina prodaných modelů z kategorie takzvaných mild hybridů, tedy aut, kde elektrická energie pouze doplňuje spalovací motor. Ve zvláštním prohlášení pak společnost uvedla, že plug-in hybridy budou klíčovou součástí budoucího růstu, což ukazuje na své nově představené inovované – a vzhledově nádherné – hybridní XC90. Informuje o tom agentura Reuters.

Volvo prodává směs elektrických a hybridních vozidel a až dosud pevně trvalo na svém plánu prodávat do konce tohoto desetiletí pouze plně elektrická vozidla, mezitím však jeho konkurenti své ambice začali dramaticky omezovat.

Volvo, které je většinově vlastněno čínskou společností Geely, uvedlo, že reaguje na měnící se tržní podmínky a požadavky zákazníků. „Je to pragmatický přístup, (…) který má našim zákazníkům pomoci na cestě k plné elektrifikaci. Pro mnoho z nich na mnoha trzích to ale bude postupná cesta,“ uvedl pro Reuters Erik Severinson, vedoucí strategie a hlavní produktový manažer známé švédské značky.

Do roku 2025 nyní Volvo očekává, že elektrifikované vozy – kam počítá jak plně elektrické, tak hybridní – budou tvořit 50 až 60 procent objemu prodeje. Předchozí cíl pro rok 2025 byl alespoň polovina plně elektrických vozů, zbytek hybridy.

„Jsme přesvědčeni, že naše budoucnost je elektrická,“ řekl generální ředitel Jim Rowan. „Je však jasné, že přechod na elektrifikaci nebude lineární a zákazníci a trhy se pohybují různou rychlostí.“

Společnost, která se pyšní svou pozicí průkopníků v oblasti elektromobilů, také vyzvala politiky k „silnější a stabilnější“ vládní podpoře elektrifikace.