Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Xiaomi chystá svůj první elektromobil, cílí na bohaté Číňany

Čínská společnost Xiaomi se rozhodla jít v oblasti elektromobilů trochu jinou cestou než v mobilním segmentu, kde (zejména pro Evropu) platí za producenta relativně levných, přitom kvalitních zařízení. Proto bude svůj první elektromobil SU7 nabízet jako prémiové zboží, čemuž by měla odpovídat i vyšší cena.

Xiaomi chystá svůj první elektromobil, cílí na bohaté Číňany
Nový elektromobil Xiaomi SU7 | Foto: Xiaomi

A laťka má být nasazená poměrně vysoko proto, že vůz Xiaomi bude cílit zejména na prémiové zákazníky, kterých má společnost již v tuto chvíli více než 20 milionů. „V Číně máme tyto zákazníky proto, že si v minulosti pořídili naše špičkové smartphony a myslíme si, že právě tato zákaznická základna pro nás bude dobrým výchozím bodem v prémiovém segmentu,“ uvedl v krátkém rozhovoru pro televizní kanál CNBC prezident Xiaomi Group Weibing Lu, a to těsně před mezinárodním odhalením vozu na MWC v Barceloně.  

Přestože Xiaomi zatím neoznámilo konkrétní cenu svého elektromobilu, Weibing Lu uvedl, že oficiální zprávu zveřejní „velmi brzy“ a naznačil, že dodávky hotových vozidel na domácí trh začnou již ve druhém čtvrtletí. O ceně se však už nějaký čas spekuluje a server Cnevpost.com přinesl informaci, že SU7 se bude v závislosti na výbavě pohybovat v cenovém rozmezí od 35 tisíc dolarů do zhruba 50 tisíc dolarů.

Vůz v nejvyšší výbavě tedy bude na přepočet stát více než milion korun, což odpovídá tvrzení Xiaomi, že chce s tímto elektromobilem konkurovat hlavně silným značkám, jejichž elektromobily se budou pohybovat ve vyšších cenových kategoriích.

Přístup Xiaomi se podle CNBC v roce 2020 výrazně proměnil, protože společnost začala vyvíjet svůj vlastní software ekosystém a vytvořila strategii vývoje prémiových chytrých telefonů, která se zatím jeví úspěšnou. Díky této technologické vyspělosti mohla společnost investovat do vývoje elektromobilu více než 10 miliard dolarů a stát se dalším dravým hráčem na domácím trhu s globálními ambicemi.