Veganské vejce může vypadat i takto
Shutterstock.com
Rostlinná strava
Veganská vejce slaví: ptačí chřipka vyšachovala slepice z trhu
„V mnoha obchodech jsou naše vejce jedinými na pultě,“ pochvalují si výrobci rostlinných náhražek.
čtk
Výrobci rostlinných náhražek vajec doufají, že budou těžit z prudkého nárůstu cen slepičích vajec ve Spojených státech, který je důsledkem epidemie ptačí chřipky. Rozšiřují proto výrobu a spouštějí nové reklamní kampaně. Informuje o tom list Financial Times.
Společnost Eat Just například minulý měsíc začala své náhražky vajec Just Egg vyráběné z fazolí mungo propagovat jako „záchranu před ptačí chřipkou“. Šéf firmy Josh Tetrick uvedl, že prodej se meziročně zpětinásobil.
Epidemie ptačí chřipky vyvolala v USA nedostatek slepičích vajec a vedla k nárůstu jejich cen na rekordní maxima. „Celá tato záležitost kolem ptačí chřipky je pro nás tou nejdůležitější příležitostí,“ prohlásil Tetrick. „V mnoha obchodech jsou naše vejce jedinými na pultě,“ dodal.
Před příchodem nynější epidemie ptačí chřipky podle výzkumné společnosti Datassential ochutnalo veganskou náhražku vajec pouze 16 procent amerických spotřebitelů. Důvodem byla mimo jiné vysoká cena. V roce 2023 byly rostlinné alternativy zhruba čtyřikrát dražší než slepičí vejce, od té doby se však cenový rozdíl prudce snížil, píše Financial Times.
Výrobci veganských náhražek vajec nicméně dál čelí velkým výzvám. Podle průzkumu společnosti Clarity Capital na nynější prudký nárůst cen slepičích vajec reagovalo přes 60 procent prostým omezením jejich spotřeby, zatímco pouze deset procent přešlo k náhražkám.
Emily Murawskiová ze společnosti Datassential upozornila, že značky veganských náhražek vajec jsou mezi spotřebiteli a provozovateli restaurací stále poměrně neznámé, což brzdí růst jejich spotřeby.