Světový vládce aut
Lexus jede do Šanghaje. Toyota v Číně rozběhne vývoj a výrobu svých luxusních elektroaut
Čtvrtletní provozní zisk automobilky Toyota Motor se podruhé po sobě snížil. Ve třetím finančním kvartálu meziročně klesl o téměř 28 procent na 1,22 bilionu jenů, tedy 158 miliard korun.
čtk
V předchozím čtvrtletí se provozní zisk největšího výrobců vozů co do objemu snížil o 20 procent. Čistý zisk ale ve čtvrtletí do konce prosince stoupl na 2,19 bilionu jenů z 1,36 bilionu jenů před rokem. Konsolidovaný prodej vozů automobilky se ve třetím finančním čtvrtletí snížil na 2,44 milionu z 2,55 milionu kusů před rokem.
Toyota přesto počítá, že za celý rok vyplatí dividendu ve výši 90 jenů na akcii, o rok dříve akcionářům poslala 75 jenů za každou akcii. Společnost také zvýšila prognózu provozního zisku za finanční rok o 400 miliard jenů na 4,7 bilionu jenů.
Japonská automobilka to uvedla ve svém dnešním sdělení. Zároveň oznámila, že založí novou firmu na výrobu elektromobilů v Číně.
Podnik v Šanghaji rozjede novou společnost, která bude vyvíjet a vyrábět elektrická vozidla a baterie pro její luxusní značku Lexus. Výroba by měla začít v roce 2027, zpočátku se počítá se sto tisíci vozy ročně.
Toyota minulý týden oznámila, že v roce 2024 celosvětově prodala 10,8 milionu vozů. To z ní co do prodeje dělá celosvětově nejúspěšnějšího výrobce automobilů již pátý rok po sobě.
Japonská firma podniká i v České republice. Závod v Kolíně nyní vyrábí dva modely aut se spalovacími motory, a to Aygo X a Yaris, druhý z modelů rovněž v hybridní verzi.