Dali světu Prime, teď přicházejí se „zdravým“ dětským menu. Reklama na rakovinu, děsí se lékaři
Vliv populárních youtuberů na dětskou populaci je obrovský a promítá se nejen do jejích volnočasových aktivit, ale i do stravování. Mimořádně úspěšní američtí influenceři MrBeast, Logan Paul a KSI nyní představili své vlastní dětské menu. Lékaři jsou šokováni, ale menu pravděpodobně i tak půjde na dračku.
Mladým lidem není třeba influencery MrBeasta, Logana Paula a KSI podrobně představovat. Starší generaci by však mohlo zajímat, že tyto americké osobnosti sledují na sociálních sítích stovky milionů lidí, zejména dětí a dospívajících. MrBeast se proslavil kaskadérskými kousky na YouTube, Logan Paul je známý jako sportovec. KSI, podobně jako Paul, má blízko k bojovým sportům (konkrétně boxu) a také rapuje.
Tato trojice nyní spojila své síly a vytvořila speciální dětské menu, které má konkurovat americkému produktu Lunchables od potravinářského gigantu Kraft Heinz. Slavní influenceři však tvrdí, že původní balíček obsahující vysoce zpracované potraviny, jako jsou čokolády (například tyčinka Kit Kat), sušenky a nápoj Capri-Sun, je plný cukru a nezdravý. Proto představili svou alternativu, produkt Lunchly. A co obsahuje? Čokoládu i sladký nápoj. A opět vysoce průmyslově zpracované potraviny.
Konkrétně: Paul a KSI vložili do dětského menu svůj nápoj Prime (který již dříve kritizovali nutriční poradci i v Česku), MrBeast pak přidal čokoládu své vlastní značky (s cukrem na prvním místě ve složení, byť třtinovým). Dále děti čeká průmyslově zpracovaná potravina: pizza, nachos nebo krekry s kousky krůty.
„Nastal čas nabídnout lepší variantu pro ty, kteří hledají pohodlnou a zdravější volbu,“ prohlašují influenceři ve své tiskové zprávě. Přitom při srovnání kalorických hodnot Lunchables a novinky Lunchly nejsou patrné žádné významné rozdíly.
Tzv. „zdravější“ alternativu youtubeři vysvětlují svérázně. Nápoj Prime má také vysokou energetickou hodnotu, ale „má více elektrolytů než Capri-Sun“. A MrBeastova čokoláda sice obsahuje spoustu cukru, ale „méně než Kit Kat“.
Podle americké televize CNN se Lunchly uvádí na trh v době, kdy Kraft Heinz oznámil velkou iniciativu zapojit se s Lunchables do školních obědových programů. Společnost však musela přepracovat složení svých produktů, aby splňovala federální normy, a do balíčků přidala pár kousků čerstvého ovoce. MrBeast, Logan Paul a KSI by se rádi také dostali do školních jídelen a kontrují kostičkou trvanlivého sýra.
Odborníci z novinky nejsou nadšeni a varují, že by se poptávka po boxu neměla podceňovat. „Jake Paul je pro třináctileté mnohem přitažlivější než nějaká krabička džusu,“ prohlásil Jeffrey Klineman, šéfredaktor amerického webu o potravinách BevNet.com.
Lékaři a výživoví poradci obecně nedoporučují nadměrnou konzumaci vysoce průmyslově zpracovaných potravin. Tyto produkty často obsahují rafinované sacharidy, zvýrazňovače chuti a vysoký obsah tuku. Tělo se na ně neumí dobře adaptovat, a jejich konzumace proto zvyšuje riziko kardiovaskulárních, respiračních či duševních onemocnění, také některých typů rakoviny.
O potravinovém balíčku této trojice influencerů informují přední americká média, včetně New York Post a Newsweek, která předpovídají, že o produkt bude mezi mladými zákazníky velký zájem.