Zpěvák Seal v reklamě na nápoj Mountain Dew.

Zpěvák Seal v reklamě na nápoj Mountain Dew.

koláž Hrot24, reprofoto YouTube

Není tuleň jako tuleň

Seal prodal svou důstojnost, ve spotu zpívá jako tuleň. Cena reklamy v Super Bowlu letos dosáhla nových výšin

Reklamy při finále play off ligy amerického fotbalu (NFL) Super Bowl byly letos charakteristické návratem na bezpečnou, známou a nostalgickou půdu. Na druhé straně se značky odklonily od zdůrazňování diverzity a inkluze, proti kterým vystupuje nová administrativa prezidenta Donalda Trumpa. Přesto reklamy přinesly řadu překvapivých momentů, včetně ceny za spot.

Hrot24, čtk

,

Cena reklamního prostoru v délce 30 sekund se letos vyšplhala na rekordních osm milionů USD (194,6 milionu Kč). Ještě loni a předloni stála půlminuta o milion dolarů méně a v roce 2022 by ji inzerenti pořídili ještě o pět set tisíc dolarů levněji.

Tuleň a orgasmus

Jako parodie z komediálního pořadu Saturday Night Live (SNL) působí reklama na nápoj Mountain Dew, v níž vystupuje zpěvák Seal s naklíčovanou hlavou na tělu tuleně. Reklama na Hellmann’s zase oprášila scénu z filmu Když Harry potkal Sally (1989). V té herečka Mag Ryanová svému protějšku ukázala, jak vypadá předstíraný orgasmus. Tentokrát ale zažívala extázi díky dresinku.

V reklamě pivovarnického koncernu AB InBev na značku piva Budweiser se vrátilo věhlasné pracovní plemeno koňů clydesdale. Podle pivovaru reklama oslavuje odvahu a odhodlání amerického ducha. Pro značku jde o návrat k tradici poté, co v roce 2023 v její reklamě vystupovala transgender influencerka Dylan Mulvaneyová.

"Letos rozhodně vidíme, že Budweiser hraje na jistotu. Všichni milují koně clydesdale,“ uvedl Charles R. Taylor, který je profesorem marketingu a autorem knihy o reklamách na Super Bowl.

Ve dvouminutovém spotu na vozy Jeep z koncernu Stellantis plném vlastenecké symboliky si zahrál Harrison Ford. "Nejposvátnější věcí v životě není cesta, ale svoboda si ji vybrat,“ řekl Ford v reklamě.

Poprvé se představila společnost OpenAI, která stojí za jazykovým modelem s prvky umělé inteligence (AI) ChatGPT. Mezi dalšími značkami se představila také firma Nike.

Komu se netleskalo

Finále se účastnil americký prezident Donald Trump. Dorazil ale i řada dalších, například americký hudebník Jay-Z, herec Kevin Coster či britský zpěvák a skladatel Paul McCartney. Nechyběla stejně jako loni zpěvačka a skladatelka Taylor Swiftová, která je přítelkyní hráče Trevise Kelceho z týmu Kansas City Chiefs.

Zatímco ale Swiftovou, kterou zachytila kamera a vysílala její záběr na velkoplošnou obrazovku, někteří fanoušci vybučeli, Trump si od publika měl vysloužit potlesk. Rozdíl v přijetí obou osobností je symbolický a částečně odhaluje změnu nálady ve společnosti, umělkyně se proti současnému prezidentovi během voleb vymezovala.

A jak zápas nakonec dopadl? Tým Philadelphia Eagles porazil favorita a obhájce titulu Kansas City Chiefs poměrem 40:22.