Hrot24.cz
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer: Elektroauta lidem nutit nechceme

foto Michal Čížek, Hrot

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer: Elektroauta lidem nutit nechceme

Zuří velká automobilová revoluce a tradiční výrobci najednou musí bojovat o své místo na slunci. Nic není dané. Nově myslet se musí naučit i automobilka Škoda. Její CEO Klaus Zellmer poskytl rozhovor pro první vydání nového stylového měsíčníku HROT.

Miroslav Zámečník

Miroslav Zámečník

hlavní analytik

Klaus Zellmer vede automobilku Škoda téměř dva roky. Přišel sem po skoro dvouletém působení v domovském Volkswagenu, ještě předtím pět let šéfoval Porsche v Americe. V rozhovoru s redaktory Hrotu Pavlem Štruncem a Miroslavem Zámečníkem mluví o své vášni k autům, o tom, jak přes železnou oponu sledoval československou Škodovku, o technologiích, o budoucnosti, o tom, jak jeden nákup v IKEA ovlivní výběr auta. Ale taky vypráví o svých začátcích, kdy pracoval na autech v rodinné garáži ve Stuttgartu, v Západním Německu. „I am a car guy,“ říká top manažer.

„Mým snem bylo dát si k 50. narozeninám Porsche ze stejného roku, jako jsem se narodil,“ svěřuje se Zellmer, pohodlně usazený v čele velkého stolu v bílé zasedačce. „Jenže jsem takové nemohl sehnat. Našel jsem ale Porsche 912 z roku 1969, to je rok narození mé ženy. Koupil jsem jej v zelené ‚Irish Green‘ barvě, interiér má čalounění, které vypadá jako ikonické kostky od Burberry.“

Zellmer se najednou uprostřed vyprávění otočí na své kolegy a ptá se, jestli už jim svůj vůz ukazoval, a ani ne za vteřinu se všichni skláníme nad jeho tabletem. „Vlastně jsem dospěl do fáze, kdy mi manželka řekla, že už bych si neměl kupovat další auta. Tak jsem jí řekl, že to auto není pro mě, nýbrž pro ni. Chytré, že?“ obrací se na nás pobaveně. Mimochodem, jeho Porsche má něco, co kdysi tvořilo povinnou výbavu téměř všech aut v Československu. Chvíli hledám to slovo, Zellmer mě ale předbíhá: „roof rack“, tedy střešní nosič. Jazykem našich dědů a otců to ale navždy bude „zahrádka“.

Celý rozhovor najdete v prvním čísle nového měsíčníku Hrot, které vychází 29. května a je dostupné jak v tištěné, tak digitální verzi, aby si každý našel svůj ideální způsob, jak si ho nejlépe vychutnat. Nakoupit můžete zde.