Ambicí největšího tuzemského internetového prodejce potravin Rohlik.cz je postupně nabízet své služby po celém Česku
Byla to investice za stovky milionů korun, ale už po pár měsících se ukazuje, jak se vyplatila. Online supermarket Rohlík zprovoznil na podzim v Chrášťanech u Prahy plně automatizované distribuční centrum, kde je nasazeno až 265 robotů, kteří mohou manipulovat s celkem 44 tisíci boxů. Něco takového má jen několik potravinových firem na světě. „A hlavně funguje nad očekávání dobře,“ konstatuje Martin Beháň, který se na konci roku stal novým ředitelem Rohlíku.
Právě díky této automatizaci může online prodejce nabízet pro vybrané oblasti expresní doručení zboží do jedné hodiny. „Znamená to, že do půl hodiny od objednávky vyjíždí kurýr k zákazníkovi, přičemž v autě jsou tak tři až čtyři zásilky,“ říká Beháň. A automatický sklad také pomohl k předvánočnímu největšímu počtu objednávek Rohlíku. V pátek 23. prosince jich rozvezl více než třicet tisíc. „Teď se blíží Velikonoce a my bychom chtěli tento rekord zlomit,“ dodává Beháň.
Mluvíte o dalším nárůstu rekordu, ale online prodeje v uplynulém roce poprvé ve své historii klesly, byť oproti předcovidovému roku 2019 to je stále o 26 procent více. Vás tento pokles nepotkal?
My jsme to nezaznamenali. Důvodem je, že podnikáme v potravinové e-commerce. Pravda ale je, že při koronavirové pandemii nakupovali lidé mnohem více v e-shopech, i když obchody s potravinami zůstaly otevřené. A po covidu se do svých obchodů mnozí zákazníci zase vrátili. My ale například v porovnání se začátkem loňského roku, kdy byly velké restrikce kvůli covidové mutaci omikron, držíme podobná čísla.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot