Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Prodeje Renaultu se loni po čtyřech letech poklesu vrátily k růstu

Francouzská automobilka Renault začala po sérii nevydařených let opět prodávat více aut. Meziroční nárůst se pohybuje okolo devíti procent.

Prodeje Renaultu se loni po čtyřech letech poklesu vrátily k růstu
Renault | Domagoj Kovacic / Shutterstock.com

Prodeje francouzské skupiny Renault se loni po čtyřech letech poklesu vrátily k růstu. Meziročně stouply o devět procent na 2,24 milionu aut. Prodeje její cenově dostupné značky Dacia se ve stejném období zvýšily dokonce o 14,7 procenta. Společnost o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Za poklesem prodejů v minulých letech stál mimo jiné odchod z Ruska či problémy v dodavatelském řetězci. V roce 2018 skupina prodala rekordních 3,88 milionu vozů. V roce 2022 se prodeje skupiny propadly o šest procent na 2,1 milionu aut. Šéf Renaultu Luca de Meo na propad prodejů reagoval tím, že skupina zredukovala nabídku a znovu se zaměřila na nejziskovější trhy a modely.

Vlajková značka automobilky Renault, která se na prodejích skupiny podílí více než dvěma třetinami, zaznamenala v roce 2023 nárůst prodejů o 9,4 procenta na 1,55 milionu vozů. „Plánem je pokračovat na stejné úrovni výkonnosti i v roce 2024,“ řekl novinářům šéf značky Renault Fabrice Cambolive.

Evropa se loni na prodejích skupiny podílela 63 procenty. Automobilka nicméně plánuje růst i mimo Evropu, a to s pomocí osmi nových globálních modelů, které na trh chce uvést do roku 2027.