Prodeje Renaultu se loni po čtyřech letech poklesu vrátily k růstu
Francouzská automobilka Renault začala po sérii nevydařených let opět prodávat více aut. Meziroční nárůst se pohybuje okolo devíti procent.
Prodeje francouzské skupiny Renault se loni po čtyřech letech poklesu vrátily k růstu. Meziročně stouply o devět procent na 2,24 milionu aut. Prodeje její cenově dostupné značky Dacia se ve stejném období zvýšily dokonce o 14,7 procenta. Společnost o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Za poklesem prodejů v minulých letech stál mimo jiné odchod z Ruska či problémy v dodavatelském řetězci. V roce 2018 skupina prodala rekordních 3,88 milionu vozů. V roce 2022 se prodeje skupiny propadly o šest procent na 2,1 milionu aut. Šéf Renaultu Luca de Meo na propad prodejů reagoval tím, že skupina zredukovala nabídku a znovu se zaměřila na nejziskovější trhy a modely.
Vlajková značka automobilky Renault, která se na prodejích skupiny podílí více než dvěma třetinami, zaznamenala v roce 2023 nárůst prodejů o 9,4 procenta na 1,55 milionu vozů. „Plánem je pokračovat na stejné úrovni výkonnosti i v roce 2024,“ řekl novinářům šéf značky Renault Fabrice Cambolive.
Evropa se loni na prodejích skupiny podílela 63 procenty. Automobilka nicméně plánuje růst i mimo Evropu, a to s pomocí osmi nových globálních modelů, které na trh chce uvést do roku 2027.