Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Kvůli tomuhle autu začnete elektro milovat. Renault hlásí návrat legendy, půjde do prodeje?

Renault přináší zpět legendární model 17, kombinuje retro prvky s nejnovějšími technologiemi a výkonem 270 koní. Ponořte se do světa elegance, nostalgie a moderního automobilového designu.

Kvůli tomuhle autu začnete elektro milovat. Renault hlásí návrat legendy, půjde do prodeje?
Ikona od Renaultu je zpátky. Tentokrát pod názvem Electric Restomod x Ora Ïto | zdroj: Renault

Francouzská automobilka přináší zpět jeden ze svých nejikoničtějších modelů – sportovní kupé Renault 17 ze 70. let. Tentokrát ve spolupráci s renomovaným designérem Orem Ïtou. Nový koncept, nazvaný R17 Electric Restomod x Ora Ïto, představuje odvážnou reinterpretaci této automobilové legendy, nyní poháněné elektromotorem a obklopené sofistikovanou karbonovou karoserií s retrofuturistickým interiérem.

„Teleportovali jsme Renault 17 do budoucnosti a přitom jsme zachovali jeho nejvýraznější prvky,“ prohlásil slavný návrhář při představení nového konceptu. „Cílem bylo dodat vozu ladnost a eleganci, aniž bychom narušili avantgardní design, který jej proslavil,“ dodal Ïto.

R17 Electric Restomod x Ora Ïto není jen připomínkou minulosti. Tento moderní vůz kombinuje srdce klasického designu s nejnovějšími technologiemi. Pod jeho lehkou karbonovou karoserií se skrývá výkonný elektromotor o síle 270 koní (199 kW), který poskytuje dojezd až 400 km na jedno nabití.

Renault slibuje, že tento výkon umožní řidičům zažít dynamiku a živost původního modelu, ale nyní s nulovými emisemi a technologií budoucnosti.

R17 Electric Restomod je víc než jen pocta minulosti

Interiér vozu je skvělým příkladem toho, jak Ora Ïto mistrovsky spojuje nostalgii s moderními prvky. „Renault 17 měl původně sportovní kokpit s bohatou výbavou a výrazně tvarovanými sedadly,“ vysvětluje designér. „Naším cílem bylo zachovat originalitu kokpitu, strukturu sedadel a původního ducha čalounění, ale zároveň přidat moderní nádech.“

Tento přístup je patrný v každém detailu: od plynulé přístrojové desky až po nové látky a výplně dveří. Sedadla jsou čalouněná hnědým saténem z jemné merino vlny, v kombinaci s hustým luxusním vlněným buklé, jemným jako obláček. Význam detailů je pro návrháře zásadní, což se odráží v každém prvku interiéru. Zajímavostí je, že v vnitřku auta záměrně chybí velký dotykový displej.

Spolupráce Renaultu s Orem Ïtou, ikonou současného designu a zastáncem konceptu „simplexity“ (jednoduchosti kombinované se složitostí), přináší svěží pohled na automobilovou estetiku. Zároveň paradoxně znovu objevuje hvězdu minulosti. Elektrický Restomod R17 x Ora Ïto je jejich prvním společným projektem a ukazuje, jak lze skloubit minulost s budoucností bez kompromisů.

Renault 17 Electric Restomod: Ikonický design se setkává s futuristickou technologií

+6

Renault 17 se poprvé objevil v roce 1971 a okamžitě upoutal pozornost svým výrazným designem. Jeho čtyři světlomety, masivní nárazníky a elegantní linie dělaly z vozu jedno z nejatraktivnějších kupé své doby.

Původní model byl poháněn motorem s elektronickým vstřikováním paliva o objemu 1,6 litru, což bylo na tehdejší dobu pokrokové řešení. Mezi lety 1971 až 1979 bylo vyrobeno téměř sto tisíc kusů, a model se tak stal vyhledávaným sběratelským kouskem.