Privátní značky v Česku: Rostoucí trend a příležitost pro trh

Podle nejnovějších dat zveřejněných Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) a výzkumnou agenturou NielsenIQ (NIQ) zaujímají privátní značky v České republice stále významnější pozici na trhu. S tržním podílem 27 % překonávají globální průměr 22 %, ale stále zaostávají za evropským průměrem 36 %.

Privátní značky v Česku: Rostoucí trend a příležitost pro trh
Privátní značky v Česku: Rostoucí trend a příležitost pro trh | www.shutterstock.com

Romana Duníková z NIQ k výzkumu uvádí: „V porovnání se západní Evropou zde zůstává významný prostor pro další růst. Pro úspěch je klíčové porozumět potřebám spotřebitelů a sledovat aktuální trendy.“

Výzkum ukazuje, že 81 % dotazovaných zákazníků považuje privátní značky za dobrý poměr ceny a kvality. Průměrná cenová výhoda těchto produktů činí 23 %, přičemž u více než dvou třetin kategorií přesahuje 25 %.

Tomáš Prouza, prezident SOCR, dodává: „Zákazníci dnes vnímají privátní značky jako kvalitní potraviny s výhodnou cenou. Nové prémiové řady nebo produkty zaměřené na zdravý životní styl jsou plnohodnotnou alternativou značkových výrobků.“

Mezi nejoblíbenější produkty privátních značek patří masné výrobky, trvanlivé potraviny, čerstvé ryby a drogistické zboží. Roste také zájem o zdravější varianty potravin, rostlinné alternativy a proteinové produkty.

Privátní značky představují příležitost nejen pro obchodníky, ale i pro české dodavatele. „Díky rostoucímu podílu privátních značek se otevírá prostor pro nové dodavatele. Českým potravinářům to dává velkou příležitost pro obohacení trhu,“ uzavírá Prouza.