Esej: Hlavolam peněz ve 21. století

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Celý článek
0

Argentinský „řezník“ Milei radí Muskovi: státní zaměstnance vyhazuj ve velkém

Prezident Argentiny Javier Milei se proslavil pózováním s motorovou pilou. Symbolizovala razanci, s níž se chystal ořezat státní výdaje. Po svém zvolení zrušil polovinu ministerstev a propustil desítky tisíc státních úředníků. To samé radí Elonu Muskovi, jenž má pročistit americkou federální byrokracii.

Prezident Argentiny Javier Milei se proslavil pózováním s motorovou pilou. Symbolizovala razanci, s níž se chystal ořezat státní výdaje. Po svém zvolení zrušil polovinu ministerstev a propustil desítky tisíc státních úředníků. To samé radí Elonu Muskovi, jenž má pročistit americkou federální byrokracii.

Celý článek
0

Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Pizza Hut uvádí v USA krabici na pizzu, která pomůže při stěhování

Řetězec pizzerí Pizza Hut představil novou marketingovou kampaň zaměřenou na zákazníky, kteří se stěhují. Společnost nabízí speciální pizza box, který se dá přeměnit na miniaturní stůl. Tato akce je dostupná při objednávce velké pizzy za standardní cenu ve třech amerických městech - Dallasu, Charlotte a Orlandu.

Pizza Hut uvádí v USA krabici na pizzu, která pomůže při stěhování
Pizza Hut: Krabice na pizzu, která umí víc | se svolením https://www.pizzahut.com/

Výběr těchto měst nebyl náhodný. Pizza Hut se inspiroval seznamem společnosti Penske Truck Rental, která tato města označila za nejpopulárnější cíle pro stěhování v USA.

Inovativní obal funguje tak, že se kartonový box složí do základny, která může podepřít samotný pizza box. Nabídka je však k dispozici pouze pro osobní vyzvednutí objednávek.

Melissa Friebe, marketingová ředitelka Pizza Hut, vysvětlila motivaci za touto akcí: "Mnoho lidí zná chaos spojený se stěhováním. Poslední věc, na kterou chcete myslet, je vybalování, abyste si mohli vychutnat zasloužené jídlo po dlouhém dni."

Kampaň přichází v době, kdy Pizza Hut, stejně jako další řetězce rychlého občerstvení, čelí poklesu tržeb. Ve druhém čtvrtletí zaznamenala Pizza Hut 3% pokles tržeb a podobný trend lze pozorovat i u jiných značek jako McDonald's, Starbucks, Burger King a Wendy's.

Pizza Hut není nováčkem v kreativních marketingových kampaních. Nedávno představili akci "Goodbye Pies" umožňující zákazníkům objednat bezplatné doručení pizzy na adresu bývalého partnera, a v prosinci loňského roku uvedli "Reverse Delivery" rohožku pro darování pizzy doručovateli.