Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Od kávy ke kultu: Proč milujeme (nebo nenávidíme) dýňové koření

V posledním desetiletí se dýňové koření stalo neodmyslitelnou součástí podzimní sezóny po celé planetě. Od oblíbeného latte se tato příchuť rozšířila do nespočtu produktů, od pečiva přes alkohol až po svíčky a dokonce i odpadkové pytle. Fenomén dýňového koření vyvolává silné reakce - někteří ho milují, jiní nesnáší, ale jeho vliv na americkou kulturu je nepopiratelný.

Od kávy ke kultu: Proč milujeme (nebo nenávidíme) dýňové koření
Od kávy ke kultu: Proč milujeme (nebo nenávidíme) dýňové koření V posledním desetiletí se dýňové koření stalo neodmyslitelnou součástí podzimní sezóny po celé planetě. Od oblíbeného latte se tato příchuť rozšířila do nespočtu produktů, od pečiva přes alkohol až po svíčky a dokonce i odpadkové pytle. Fenomén dýňového koření vyvolává silné reakce - někteří ho milují, jiní nesnáší, ale jeho vliv na americkou kulturu je nepopiratelný. Caitlin Covington, známá jako „královna podzimu“ na sociálních | www.shutterstock.com

Caitlin Covington, známá jako „královna podzimu“ na sociálních sítích, vysvětluje přitažlivost dýňového koření: „Je v těch vůních a příchutích něco tak útulného. Připomíná mi to dětství, kdy jsem dělala domácí úkoly u kuchyňského stolu, zatímco maminka zapalovala dýňovou svíčku a pekla sušenky.“

Profesorka marketingu Jacqueline Babb z Northwestern University dodává: „Nic není více americké než dýňový koláč na Díkůvzdání s přáteli a rodinou. Vůně skořice a cukru nás vrací k útulnému podzimnímu pocitu u rodinného krbu.“

Američané ročně utratí více než 500 milionů dolarů za produkty s dýňovým kořením. Tato příchuť se stala důležitým faktorem pro mnoho značek, zejména pro Starbucks, kde sezónní produkty tvoří asi 10 % celkových prodejů. V roce 2003, po úspěšném testování v několika lokalitách, uvedl Starbucks na trh dýňové kořenové latte (PSL) v celé Severní Americe. Od té doby se stalo ikonou podzimu.

Dýňové koření je spojeno s hlubokými kulturními obrazy sklizně, Díkůvzdání a podzimní pohody. Mark Lang, docent marketingu na University of Tampa, vysvětluje: „Tyto sezónní věci jsou spjaty s vzory zemědělství a naše společnost byla vytvořena kolem zemědělství.“

Přestože prodeje produktů s dýňovým kořením zaznamenaly oproti roku 2023 mírný pokles, pro mnohé fanoušky zůstává podzim a dýňové koření životním stylem. Covington to shrnuje: „Vítám to, i když je venku horko. V mé mysli si jen představím chladný podzimní den. Mám svou útulnou knihu a kávu.“

Ať už jste fanouškem nebo odpůrcem, dýňové koření se stalo nedílnou součástí podzimní popkultury a zdá se, že tu s námi ještě nějakou dobu zůstane.