Evropa nezvládá využít zelenou energii. Ceny elektřiny stále častěji padají do záporu

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Celý článek
0

První odhad: pojišťovny vyplatí za povodně 17 miliard

Pojištěné škody, které způsobily v minulých dnech katastrofální záplavy, dosáhnou podle prvních odhadů 17 miliard korun. Přibližně polovinu těchto škod mají domácnosti a druhou část podniky. Uvedla to dnes Česká asociace pojišťoven. Půjde tak zřejmě pro pojišťovny o druhou největší katastrofu.

Pojištěné škody, které způsobily v minulých dnech katastrofální záplavy, dosáhnou podle prvních odhadů 17 miliard korun. Přibližně polovinu těchto škod mají domácnosti a druhou část podniky. Uvedla to dnes Česká asociace pojišťoven. Půjde tak zřejmě pro pojišťovny o druhou největší katastrofu.

Celý článek
0

Poptávka po bytech v Praze neklesá. Zájem je hlavně o 3+kk

Podle dat analytické společnosti BuiltMind se v Praze v červenci prodalo 567 nových bytů, v srpnu pak 621 jednotek. Oproti loňsku jde o nárůst o téměř 148 procent.

Podle dat analytické společnosti BuiltMind se v Praze v červenci prodalo 567 nových bytů, v srpnu pak 621 jednotek. Oproti loňsku jde o nárůst o téměř 148 procent.

Celý článek
0

Od kávy ke kultu: Proč milujeme (nebo nenávidíme) dýňové koření

V posledním desetiletí se dýňové koření stalo neodmyslitelnou součástí podzimní sezóny po celé planetě. Od oblíbeného latte se tato příchuť rozšířila do nespočtu produktů, od pečiva přes alkohol až po svíčky a dokonce i odpadkové pytle. Fenomén dýňového koření vyvolává silné reakce - někteří ho milují, jiní nesnáší, ale jeho vliv na americkou kulturu je nepopiratelný.

Od kávy ke kultu: Proč milujeme (nebo nenávidíme) dýňové koření
Od kávy ke kultu: Proč milujeme (nebo nenávidíme) dýňové koření V posledním desetiletí se dýňové koření stalo neodmyslitelnou součástí podzimní sezóny po celé planetě. Od oblíbeného latte se tato příchuť rozšířila do nespočtu produktů, od pečiva přes alkohol až po svíčky a dokonce i odpadkové pytle. Fenomén dýňového koření vyvolává silné reakce - někteří ho milují, jiní nesnáší, ale jeho vliv na americkou kulturu je nepopiratelný. Caitlin Covington, známá jako „královna podzimu“ na sociálních | www.shutterstock.com

Caitlin Covington, známá jako „královna podzimu“ na sociálních sítích, vysvětluje přitažlivost dýňového koření: „Je v těch vůních a příchutích něco tak útulného. Připomíná mi to dětství, kdy jsem dělala domácí úkoly u kuchyňského stolu, zatímco maminka zapalovala dýňovou svíčku a pekla sušenky.“

Profesorka marketingu Jacqueline Babb z Northwestern University dodává: „Nic není více americké než dýňový koláč na Díkůvzdání s přáteli a rodinou. Vůně skořice a cukru nás vrací k útulnému podzimnímu pocitu u rodinného krbu.“

Američané ročně utratí více než 500 milionů dolarů za produkty s dýňovým kořením. Tato příchuť se stala důležitým faktorem pro mnoho značek, zejména pro Starbucks, kde sezónní produkty tvoří asi 10 % celkových prodejů. V roce 2003, po úspěšném testování v několika lokalitách, uvedl Starbucks na trh dýňové kořenové latte (PSL) v celé Severní Americe. Od té doby se stalo ikonou podzimu.

Dýňové koření je spojeno s hlubokými kulturními obrazy sklizně, Díkůvzdání a podzimní pohody. Mark Lang, docent marketingu na University of Tampa, vysvětluje: „Tyto sezónní věci jsou spjaty s vzory zemědělství a naše společnost byla vytvořena kolem zemědělství.“

Přestože prodeje produktů s dýňovým kořením zaznamenaly oproti roku 2023 mírný pokles, pro mnohé fanoušky zůstává podzim a dýňové koření životním stylem. Covington to shrnuje: „Vítám to, i když je venku horko. V mé mysli si jen představím chladný podzimní den. Mám svou útulnou knihu a kávu.“

Ať už jste fanouškem nebo odpůrcem, dýňové koření se stalo nedílnou součástí podzimní popkultury a zdá se, že tu s námi ještě nějakou dobu zůstane.