Zpoplatnit návštěvu národních parků? Masový turismus vyžaduje regulaci, říká Zámečník

Měli by si milovníci přírody připlatit, aby viděli krásy Česka ukryté v národních parcích? A pomohlo by to v boji s overturismem, proti němuž se čím dál více lidí vymezuje? O tom všem v novém Hrotcastu s ekonomem Mirkem Zámečníkem a jeho hostitelem Pavlem Štruncem.

Měli by si milovníci přírody připlatit, aby viděli krásy Česka ukryté v národních parcích? A pomohlo by to v boji s overturismem, proti němuž se čím dál více lidí vymezuje? O tom všem v novém Hrotcastu s ekonomem Mirkem Zámečníkem a jeho hostitelem Pavlem Štruncem.

Celý článek
0

Polsko dobývá vesmír. Satelit na orbitu vynesla Muskova raketa, má pomoci armádě i farmářům

Čtyřicetimilionová země má na oběžné dráze dosud nejpokročilejší umělou družici vlastní výroby, která bude sloužit také pro vojenské účely. Do vesmíru ji vynesla americká raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX.

Čtyřicetimilionová země má na oběžné dráze dosud nejpokročilejší umělou družici vlastní výroby, která bude sloužit také pro vojenské účely. Do vesmíru ji vynesla americká raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX.

Celý článek
0

Mají vždy dobrou náladu, nic po vás nechtějí a neremcají. Lidé se zamilovávají do chatbotů umělé inteligence

Najít si romantického AI společníka může pomoci lidem, kteří mají problém navázat romantické vztahy kvůli nemoci, špatné hybnosti nebo dalším překážkám. Co ale ti, kteří by neměli mít problém sehnat si lidského partnera či partnerku?

Najít si romantického AI společníka může pomoci lidem, kteří mají problém navázat romantické vztahy kvůli nemoci, špatné hybnosti nebo dalším překážkám. Co ale ti, kteří by neměli mít problém sehnat si lidského partnera či partnerku?

Celý článek
0

„Potřebujeme zlepšit naše obchody,“ důrazně vyzývá šéf Starbucks

Populární řetězec kaváren Starbucks zahájil rozsáhlou transformaci zaměřenou na zlepšení efektivity obsluhy a zkrácení čekacích dob. Všichni mají být „v dobré náladě i při velkém provozu.“

„Potřebujeme zlepšit naše obchody,“ důrazně vyzývá šéf Starbucks
Starbucks čerstvě čelil kritice za to, že příprava kávy trvá moc dlouho a lidé musejí zbytečně čekat; ilustrační snímek | Shutterstock.com

Srdcem této transformace je nový systém nazvaný „Siren Craft“, který představuje sérii procesních změn v provozu kaváren. Katie Young, senior viceprezidentka pro provoz obchodů ve Starbucks, zdůraznila, že hlavním cílem těchto úprav je zlepšit schopnost kaváren reagovat na nepředvídatelné situace a výkyvy v návštěvnosti.

Nový systém má za cíl zlepšit efektivitu obsluhy a zkrátit čekací doby v reakci na klesající tržby a upadající návštěvnost, přičemž klíčovými prvky jsou optimalizace přípravy nápojů, nová role „volajícího“ pro řešení dlouhé čekací fronty v provozovnách, rozšíření mobilní aplikace i pro nečleny věrnostního programu a postupné zavádění nového vybavení.

To vše dohromady má podle odhadů společnosti vést k ročnímu nárůstu tržeb z porovnatelných prodejen o jeden procentní bod a přilákat zpět příležitostné zákazníky v kontextu měnících se preferencí spotřebitelů a rostoucí inflace.

Peter Saleh, analytik z BTIG, pro CNBC poznamenal, že tyto změny jsou nezbytnou reakcí na vysokou poptávku v některých provozovnách a omezený prostor v kuchyních. Starbucks uvádí, že v kavárnách, kde byl systém Siren již implementován, došlo k nárůstu počtu obsloužených zákazníků v době špičky. 

Nové vybavení zahrnuje vylepšené dávkovače ledu, systémy na dávkování mléka a rychlejší mixéry. Cílem je snížit počet kroků pro baristy a dále urychlit doručování nápojů zákazníkům.

Tyto kroky jsou součástí širší strategie Starbucks na oživení svého podnikání. Společnost reaguje na měnící se preference spotřebitelů, rostoucí inflaci a zvýšenou cenovou citlivost zákazníků. V dubnu 2024 Starbucks oznámil neuspokojivé výsledky za druhé čtvrtletí, kdy tržby z prodejen v USA klesly o tři procenta a návštěvnost o sedm procent. 

Generální ředitel Laxman Narasimhan zdůraznil potřebu zlepšení obchodů. Společnost také zaznamenala vysokou míru nedokončených objednávek přes mobilní aplikaci a pokles návštěvnosti příležitostných zákazníků.

Vedení Starbucks doufá, že zlepšení efektivity a zkrácení čekacích dob pomůže přilákat zpět příležitostné zákazníky a posílit loajalitu stávajících. Senior viceprezidentka Young uvedla, že cílem je, aby zákazníci měli pocit, že čekací doby jsou lépe zvládány a že „všichni jsou prostě v dobré náladě i při velkém provozu.“