O křupavém rohlíku, ledním medvědu a svéprávnosti
Nestává se moc často, aby česká firma měla reálnou šanci stát se v nějakém významném oboru lídrem německého trhu. Teď k něčemu takovému mají nakročeno hned dva čeští byznysmeni najednou, Jakub Havrlant a Tomáš Čupr se svými potravinovými e-shopy. Od vstupu společností Rohlík.cz a Rockaway na tamní trh neuběhlo moc času a už teď mění pořádky, které v Německu v tomto oboru vládly dlouhá desetiletí.
Obě firmy navíc mají velké plány, chtějí expandovat do největších německých měst a navýšit tržby o miliardy korun. K tomu, aby se podařilo naučit pohodlné offline Němce nakupovat jídlo na internetu, ale vede dlouhá cesta. S pomocí usměvavých řidičů a sázky na regionální potraviny by se to ale mohlo podařit. Velkým plánům obou firem věnujeme v novém Hrotu dost prostoru, podařilo se nám dostat do jejich německých centrál a detailně zmapovat jejich další byznysové plány.
Nezbývá než oběma popřát hodně zdaru a víc úspěchu, než kolik měl kdysi nejbohatší Čech Petr Kellner se svým stavebním projektem na Vítězném náměstí v pražských Dejvicích. Podnikatel, který letos tragicky zahynul při nehodě vrtulníku, neměl na seznamu svých byznysových aktivit moc těch, které by skončily fiaskem. Právě plány na výstavbu kancelářské budovy, které nikdo neřekl jinak než Lední medvěd, jsou jednou z mála. Společný projekt s Prahou 6 se skupině PPF nikdy nepodařilo dotáhnout do finále. Zvládl to až teď miliardář Marek Dospiva, který projekt převzal, musel jej ale od základu změnit. Příběh nejznámější proluky v Dejvicích se tak pomalu chýlí ke konci.
Ke konci se chýlí také mandát Babišovy vlády; parlamentní volby jsou na dohled. I z toho důvodu jsme se v Hrotu podívali, jaké největší absurdity slibují voličům politické strany. Slušně řečeno, je to úctyhodný seznam blbostí. Autoři některých z nich by místo na předvolební mítink měli zamířit před komisi, která rozhodne o jejich svéprávnosti.
Na světě ale naštěstí nejsou jen ztřeštěné plány a sliby zoufalců z řad sociálních demokratů, SPD a dalších, ale také velké byznysové příběhy, jako je ten šéfa firmy Mews Richarda Valtra. Profesním původem filozof vybudoval za pár let firmu, jejíž hodnota dnes dosahuje miliardy dolarů. Trumfem jeho společnosti je systém, který – zjednodušeně řečeno – funguje jako virtuální recepce. A jako správný filozof má v kapse koncept budoucnosti hotelů. Ta mimo jiné spočívá v tom, že by hotely měly přejít na předplatné jako u Netflixu a neprodávat nocleh, ale zážitek.
V novém Hrotu, tak jako každý týden, najdete spoustu dalších skvělých textů a nových informací, třeba proč nekupovat Viagru z Darknetu nebo proč Angela Merkelová neměla čas na ideály, když bylo třeba vyřešit naléhavé problémy. Hezké čtení.