Mironet se zlobí. Zažaloval Allegro a vyhlásil válku zahraničním tržištím
Tohle přátelství moc dlouho netrvalo. Mironet žaluje Allegro, prý mu okopírovalo reklamu.
redaktor
Když se loni snažila Alza přebrat zákazníky společností Mall a CZC tím, že jim nabídla vyřízení reklamací zboží nakoupeného na těchto e-shopech, pochopitelně to rozzlobilo jejich vlastníka – polské Allegro. Na pomoc mu pak přispěchal i další e-shop, Mironet. A Alze vzkázal, že jedničkou v reklamacích je právě on.
Společného nepřítele se podařilo vyřešit mimosoudní dohodou. Jenže přátelství mezi Allegrem a Mironetem nakonec nemělo dlouhého trvání. Tuzemský e-shop teď totiž Poláky žaluje – vadí mu, že prý okopírovali jeho reklamu. Konkrétně klíčovou větu, kterou používá už čtyři roky, upozorňují Hospodářské noviny.
Jde o heslo „Když něco, tak Mironet“, například „Když tiskárnu, tak z Mironetu“. Allegro ale začalo v nové kampani používat velmi podobný slogan „Když něco, tak Allegro“, například „Když se změní vkus, tak Allegro“.
„Nerozumím, proč společnost s takovými prostředky má potřebu parazitovat právě na identitě naší firmy,“ řekl HN Robert Novotný, zakladatel a majitel Mironetu. Allegro svou novou kampaň po výzvě nejprve pozastavilo, pak ji ale obnovilo a přestalo komunikovat. Mironet tak na polskou společnost podal žalobu na ochranu před nekalým soutěžním jednáním. Allegro s těmito obviněními nesouhlasí, uvedl pro server e15 mluvčí skupiny Marcin Gruszka. „Celá věc je nyní v řešení u našich právníků.“
Mironet teď navíc rozjíždí iniciativu nazvanou IT People, ve které chce sdružit tuzemské e-shopy, aby společně bojovaly proti velkým mezinárodním online tržištím. „Existuje riziko zániku mnoha českých e-shopů, které jsou vystaveny neférovým praktikám zahraničních online tržišť a současně tlakům ze strany legislativy,“ napsal v tiskové zprávě. Podle Mironetu je potřeba řešit některé problémy společně a tím zvýšit odolnost české e-commerce.
Ostatně e-shop CZC.cz, který byl zmíněn v úvodu textu a jehož vlastníkem jsou právě Poláci, brzy zanikne, a to do konce letošního září. Už ve výsledcích Allegra za druhé letošní čtvrtletí se psalo, že se jeho majitel chystá transformovat tuto značku na obchodníka na svém tržišti. Jonathan Eastick, finanční ředitel polského obra, v květnu Hrotu řekl, že ono slovíčko „transformace“ rozhodně nepředznamenává pohlcení CZC.
Teď je ale všechno jinak. Doména sice zůstane funkční, ovšem jen z důvodů řešení reklamací či záležitostí týkajících se záruky. Zboží si už nicméně půjde koupit výhradně na CZC shopu na tržišti Allegra.
Allegro koupilo Mall, CZC a kurýrní službu WeDo v rámci jednoho balíčku v roce 2022. Značka WeDo už skončila, a to v souvislosti s příchodem výdejních boxů Allegra na český trh. Mall zase padá na hodnotě, nyní zůstává na přibližně čtvrtinové úrovni a dál krvácí.