Lékárny Dr. Max lámou rekordy. Daří se jim i na síti
Lékárenská jednička Dr. Max ze skupiny Penta má za sebou úspěšný rok. O třetinu mu loni rostly tržby i na internetu, kde poráží Pilulku.cz bratrů Kasových.
šéfreportér
Český trh je pro lékárenskou skupinu Dr. Max stále z pohledu tržeb klíčovým, ačkoli její majitel, investiční skupina Penta, s ní expanduje do dalších zemí. Pro Pentu jde dnes o nejhodnotnější společnost v portfoliu a obtížné roky s covidem její postavení ještě umocnily.
Jen v Česku utržila v loňském roce rekordních bezmála 23 miliard korun. Zisk byznysu šéfové Dr. Maxe tradičně nekomentují, ale při pohledu do účetních knih je vidět, že i v tomto ohledu firma zažívá nejlepší roky. Hrubý provozní zisk (EBITDA) společnosti Česká lékárna holding loni překročil 1,4 miliardy korun.
Jedničkou je na trhu i na českém internetu, kde mu třeba konkuruje čistě online projekt Pilulka.cz šikovných bratrů Kasových. Tržby v e-shopu Dr. Maxe loni rostly zhruba o třetinu.
„Z celkových tržeb tvořil 1,9 miliardy korun. Vyplácí se nám naše dlouhodobá strategie omnichannel. Tedy že naši sílu v kamenných lékárnách, kde máme skvělé lidi, doplňuje také silný online,” pochvaluje si v rozhovoru pro týdeník Hrot dlouholetý šéf Dr. Max v Česku Daniel Horák, který před nástupem do služeb Marka Dospivy a Václava Jirků vedl třeba český Johnson & Johnson.
Pilulka sice utrží celkem přes 2,4 miliardy korun, ale část z těchto tržeb tvoří také zahraniční trhy. V případě výlučně českého trhu je Dr. Max větší. A podle Horáka roste i letos, kdy e-commerce zažívá po loňském mimořádném roku přece jen ochlazení.
„U nás nic takového nevidíme. V prvních čtyřech měsících letošního roku jsme zvýšili tržní podíl někam na čtyřicet procent. Spoustě našich konkurentů se třeba tolik nedaří. Ale my rosteme dál rychlým tempem,” pochvaluje si Horák, který před několika týdny otevřel v Praze Řepích úplně novou centrální laboratoř, největší svého druhu v Česku za zhruba 45 milionů korun.