Hrot24.cz
Košík se převlékne do fialové. Chce, aby Češi nakupovali ve velkém

Košík

Košík se převlékne do fialové. Chce, aby Češi nakupovali ve velkém

Čím víc toho koupíte, tím víc ušetříte. Online supermarket Košík chce co nejvíc vsadit na množstevní slevy. Mezi Čechy je prý o ně zájem.

Filip Magalhães

Uf, zase musíme jít nakoupit. Čechy už nebaví, že do obchodů jezdí častěji než dřív, navíc jim přijde, že jim prodejny nevycházejí vstříc. „Z rozhovorů s našimi zákazníky jasně vyplývá, že je nekonečný koloběh akčních cen začíná frustrovat,“ říká šéf online supermarketu Košík Ivan Utěšil. Chce to proto změnit.

Podle Košíku, za kterým stojí podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, jsou Češi milovníky velkých nákupů. Poslední roky jim ale nepřejí. Důvod? To, co je výhodné pro domácnosti, prý není obvykle příliš výhodné pro obchodníky. Zejména kamenné prodejny vsadily v době nižších útrat na snahu, aby k nim člověk chodil co nejčastěji. V součtu pak zákazník utratí více, než kdyby si nákup pečlivě naplánoval.

Řešení vidí Košík v množstevních slevách, které ve svém e-shopu nazývá Multikup. Položek, které lze takto nakoupit, dnes nabízí na tři a půl tisíce – podle supermarketu jde o každou třetí potravinu. Zároveň se prý produkty ve slevě obměňují až po několika měsících.

Z dat Košíku vyplývá, že v dnešní době využívá takovéto množstevní slevy 92 procent jeho zákazníků ve městech, v regionech pak jde o 84 procent klientů. „Naším cílem je být jedničkou pro velké nákupy,“ vysvětluje Utěšil s tím, že pozoruje, že spotřeba Čechů opět roste. 

„Rozhodně vidíme zlepšení, ale ne tak zásadní, abychom mohli říct, že se spotřeba vrací na hodnoty, na které jsme byli zvyklí ještě před třemi lety. Nicméně v současné době je každé oživení důležitým impulsem,“ doplňuje šéf Košíku.

Online supermarket se zároveň převlékne do fialové barvy a změní svůj slogan, aby se prezentoval jako expert na „velkovýhodné velkonákupy“. První auta Košíku se v novém kabátu objeví v průběhu května, kurýři by se měli převléknout do prázdnin.

Košík se převléká

do fialové. Foto: Košík

Košík také hodlá pokračovat ve své expanzi. Ještě na jaře pronikne do pětadvaceti nových oblastí, například do Karviné, Písku nebo Příbrami. Uspět by ovšem chtěl i v některých menších obcích s několika málo tisíci obyvateli. 

Během první poloviny roku hodlá rovněž proniknout na Slovensko. Dnes už kromě Česka působí i v Bulharsku. „Jen tak se nezastavíme. Rádi bychom, aby u nás do budoucna mohlo nakupovat sedm domácností z deseti,“ dodává Utěšil.

Košík v roce 2022 prohloubil ztrátu o 40 procent na 565 milionů korun. Jeho čistý obrat činil 2,3 miliardy korun. Největšími akcionáři firmy jsou podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, 25procentní podíl pak má německá společnost Metro, pod níž patří síť obchodů Makro. V ní má česko-slovenské miliardářské duo téměř poloviční podíl. Mezi akcionáře Košíku dřív patřila i skupina Rockaway Jakuba Havrlanta, ta se svých akcií ale loni na jaře zbavila.