Košík zbrojí před expanzí. Do marketingu přichází Janata se zkušenostmi z Billy i MOL
V polovině roku se má český online supermarket vypravit do nových zemí.
editor
Má za sebou zkušenosti z marketingu v maloobchodním řetězci Billa nebo ze sítě čerpacích stanic MOL. Teď Radek Janata přichází, aby pomohl s evropskou expanzí českému online supermarketu Košík.cz. Dobývat zahraniční trhy se firma vydá v půlce letošního roku. Janata má otevírat nové kanály pro otevírání online nákupů potravin dalším zákazníkům.
„Cílem nebude získat nové, zcela oddané zákazníky. Jdeme spíš vysvětlovat, že online nákup potravin je čas od času výrazně lepší volba než cesta do kamenného supermarketu. A v takovou chvíli je Košík jako expert na velké pohodlné nákupy ten nejlepší partner,“ popisuje svou misi Janata.
Ještě když působil v maďarské skupině MOL, byl z pozice manažera zodpovědný za marketingovou strategii i aktivity na českém trhu. Zaměřoval se tehdy na věrnostní kampaně. Celkově má za sebou šestnáct let zkušeností, naposledy šéfoval marketingu řetězce prodeje s dobrotam pro domácí mazlíčky PetCenter.
„Celou kariéru jsem strávil s klasickým retailem. A myslím si, že právě tuto zkušenost teď můžu přinést do Košíku. Online nákupy nám zjednodušují život, ale občas mi tam při objednávání chybí lidský kontakt, který je z mého pohledu v retailu zásadní,“ říká Janata s tím, že se chce nyní se zákazníky více osobně potkávat.
Český Košík překonal problémy, které před pár lety měl, a poohlíží se po růstu za hranice. Pomáhá mu v tom vstup německé skupiny Metro AG, pod níž spadají obchody Makro. Největšími akcionáři Košíku jsou pak poslední tři roky miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Rozhodující vliv mají také ve zmíněném Metru.