Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Každý týden rvačka v letadle. Šéf Ryanairu proto volá po striktním omezení alkoholu

Podle Michaela O'Learyho se terčem útoků stávají členové posádky a ostatní cestující.

Každý týden rvačka v letadle. Šéf Ryanairu proto volá po striktním omezení alkoholu
Každý týden se na palubách letadel odehrávají násilné scény po požití alkoholu; ilustrační obrázek | Hrot24, vygenerováno v Midjourney

Šéf letecké společnosti Ryanair Michael O'Leary dnes vyzval k zavedení limitu dvou alkoholických nápojů na letištích. Podle něj by zavedení limitu na alkohol pomohlo řešit nárůst počtu výtržností na palubách letů, informoval server BBC.

Každý týden se v letadlech odehrávají násilné scény po požití alkoholu, zejména pokud je smíchán s jinými látkami. „Nechceme lidem závidět, že se napijí, ale nedovolujeme jim řídit pod vlivem alkoholu, přesto jim stále dovolujeme nastoupit do dopravních letadel, která se pohybují ve výšce deseti kilometrů,“ řekl O'Leary deníku The Daily Telegraph.

Podle šéfa Ryanairu se terčem útoků stávají členové posádky a ostatní cestující. K problému přispívají ale i zpoždění a delší prodleva na letištích spojená s pitím alkoholu.

„Za starých časů lidé, kteří příliš pili, nakonec upadli nebo usnuli. Nyní jsou však tito cestující také na prášcích a jiných návykových látkách. Je to takový mix, v jehož rámci vzniká mnohem agresivnější chování, které se velmi obtížně zvládá,“ upřesnil šéf Ryanairu.

O'Leary uvedl, že pro letecké společnosti je obtížné identifikovat opilé osoby už u odbavovací brány, zejména když nastupují ve skupině. „Dokud mohou vstát a k bráně se dovlečou, mohou projít. Když pak letadlo vzlétne, začnou problémy s chováním,“ popsal O'Leary.

Zaměstnanci společnosti Ryanair například prohledávají zavazadla kvůli alkoholu před nástupem cestujících do letadla na Ibizu, která je jednou ze známých večírkových destinací. Mezi další problematické destinace patří podle BBC některé řecké ostrovy.