Investoři míří k defenzivním akciím, sektor spotřebního zboží roste
V posledních týdnech zaznamenává sektor spotřebního zboží výrazný nárůst zájmu investorů. Tito investoři se obracejí k známým značkám jako Coca-Cola a Colgate-Palmolive v obavách z možného zpomalení americké ekonomiky.
šéfredaktor
Analytici poukazují na to, že tento trend naznačuje rozšíření letošního akciového trhu mimo technologický sektor. Jim Paulsen, bývalý hlavní stratég ve společnosti The Leuthold Group, poznamenává: „Recese by jasně způsobila, že obranné akcie by měly lepší výkon.“
Akcie Coca-Coly zaznamenaly letos nárůst o přibližně 20 %, zatímco akcie Colgate vzrostly dokonce o třetinu. Další významné společnosti v sektoru, jako Walmart, Target a Clorox, také výrazně překonaly výkonnost indexu S&P 500 v posledním měsíci.
Irene Tunkel z BCA Research upozorňuje na historický trend, kdy se obranným akciím daří dobře před prvním snížením úrokových sazeb Federálního rezervního systému. To obvykle nastává při zpomalování ekonomiky.
Morgan Stanley nedávno zařadil Walmart, Coca-Colu a Colgate na svůj seznam doporučených akcií, přičemž radí klientům zaměřit se na „obranné podniky s operační efektivitou nebo trvalou cenovou silou.“
Údaje Deutsche Bank ukazují, že investoři přesouvají své pozice směrem k defenzivním akciím, včetně sektoru spotřebního zboží. Zároveň snižují své podíly v technologických akciích spojených s umělou inteligencí.
Kevin Gordon ze Charles Schwab dodává: „Skutečnost, že spotřební zboží bylo v prvním roce tohoto býčího trhu dolů, je v souladu s tím, že tato nedávná akce je rozšířením rally.“
Tento vývoj na trhu naznačuje rostoucí obavy investorů z možné recese a jejich snahu ochránit své portfolia prostřednictvím investic do stabilnějších sektorů ekonomiky.