GTA 6 má vyjít ještě v roce 2025. Mnozí experti ale očekávají odklad.

GTA 6 má vyjít ještě v roce 2025. Mnozí experti ale očekávají odklad.

Take-Two Interactive

Grand Theft Auto

Hra dekády? GTA 6 by mohlo za den vydělat miliardu dolarů, tvrdí analytici

Pokud tvůrci dodrží své sliby, počítačová hra Grand Theft Auto 6 by měla vyjít ještě letos. Jestli se tak stane, mohlo by jít o skutečný průlom ve světě videoher. Experti předpovídají, že hra by za pouhých 24 hodin mohla vydělat více peněz než jakýkoli jiný titul v historii.

Vladimír Barák

Grand Theft Auto je jednou z nejpopulárnějších herních sérií všech dob. Poslední díl z roku 2013 je dodnes nejprodávanější hrou vydavatelství Take-Two Interactive a díky mimořádně oblíbenému online režimu stále generuje obrovské příjmy. Není tedy divu, že oznámení šestého dílu vzbudilo přímo gigantickou pozornost hráčské komunity.

Ačkoli podle posledních zpráv zůstává vydání naplánováno na konec letošního roku, konkrétní informace jsou stále vzácné. Překvapivě málo podrobností se dostalo na veřejnost, přestože na hře pracují stovky vývojářů – a jak víme, čím víc lidí zná nějaké tajemství, tím spíše se původně utajovaný fakt dostane na veřejnost. Tady ale panuje ticho po pěšině.

Fakt, že fanoušci čekají na nový díl již více než deset let, přirozeně zvyšuje jejich očekávání. Prakticky všechna významná americká média označují GTA 6 za nejočekávanější hru nejen roku, ale možná celé dekády. Herní expert Ciaran Lee předpokládá, že hra překoná žebříčky i rekordy již krátce po vydání – ne v řádu dnů, ale hodin.

„Pokud GTA 5 vydělalo 800 milionů dolarů za první den a rovnou miliardu dolarů za první tři dny, můžeme očekávat, že GTA 6 tento úspěch ještě překoná. Předpovídám, že to bude jedno z největších uvedení zábavního titulu na trh v historii. Během prvních 24 hodin lze očekávat tržby ve výši jedné až 1,5 miliardy dolarů,“ odhadl Lee pro magazín Unilad.

Ani tak impozantní start však není pro úspěch GTA 6 nezbytný. Žánrově městská akce zaměřená na volný pohyb, širokou škálu aktivit a rozmanité mise totiž nemá globálně srovnatelnou konkurenci. V tomto případě není klíčové dosáhnout rekordních prodejů ihned po vydání, ale spíše udržet zájem hráčů po mnoho let.