Stále více společností sleduje přítomnost zaměstnanců v kancelářích a přehodnocuje dříve benevolentní přístup

Stále více společností sleduje přítomnost zaměstnanců v kancelářích a přehodnocuje dříve benevolentní přístup

koláž Hrot24, Shutterstock.com

Práci z domova odzvonilo

Nejsi v kanceláři? Nebudou prémie. Deloitte v USA chce své lidi vytlačit z home office

Britská nadnárodní poradenská společnost Deloitte ve Spojených státech nově zahrne docházku do kanceláře mezi kritéria při hodnocení výkonu zaměstnanců ve své daňové divizi. Uvedl to server listu Financial Times (FT) s odvoláním na interní e-mail. Přítomnost na pracovišti tak bude mít přímý vliv na výši prémií.

čtk

Podle interní komunikace budou pracovníci Deloitte hodnoceni na základě přítomnosti na pracovišti nebo u klientů, přičemž doporučená frekvence bude dva až tři dny týdně.

Nové pravidlo je podle FT součástí širšího trendu mezi firmami. Ty stále více tlačí na návrat zaměstnanců do kanceláří po nedávné pandemii covidu-19.

Deloitte v USA používá ke sledování docházky kombinaci záznamů z přístupových karet a časových výkazů. Krok ukazuje rostoucí tlak firem na omezení práce na dálku, která se rozšířila během pandemie.

Stále více společností využívá technologické nástroje ke sledování přítomnosti zaměstnanců v kancelářích a přehodnocuje dříve benevolentní přístup k práci na dálku.

Například americká banka JPMorgan letos od práce na dálku upustila úplně a zavedla povinnou přítomnost na pracovišti. Poradenské společnosti byly dosud flexibilnější. V posledních měsících však i společnosti jako PwC nebo EY začaly monitorovat docházku, například prostřednictvím dat z čipových karet, dodaly FT.