Charita na Super Bowlu? Usher zazpíval na nejsledovanější události v USA téměř „zadarmo“. Přesto se raduje
Přestávkový program během finále americké Národní fotbalové ligy (NFL) – Super Bowlu – patří tradičně k nejsledovanějším hudebním vystoupením roku. Letos byl hlavní hvězdou R&B zpěvák Usher. Událost, kterou sleduje každoročně přes 100 milionů diváků, by měla interpretovi přirozeně přinést miliony, řeklo by se. Jenže, to je omyl. Za koncert samotný si Usher na moc peněz nepřijde. Ale to mu nevadí.
Autor podcastů
Usher za samotné vystoupení inkasuje z jeho pohledu drobné – 671 tisíc dolarů. NFL a sponzor poločasové show, Apple Music, přitom nesou náklady na výrobu v řádu milionů dolarů. Usher ale nebyl na pódiu kvůli tomu, že by byl skromný, spíš myslel na budoucnost.
Už nyní totiž sklízí „vedlejší“ bonusy spojené s titulem hlavního interpreta poločasové show NFL. Třeba šeky od Uber Eats, nebo BMW, oficiálních sponzorů Super Bowlu, kteří zveřejnili své reklamy s písní právě od Ushera. Zpěvák je také novou tváří mužské kolekce Skims, což je značka Kim Kardashian. Takže, ona propaguje jeho hudbu, on skrz své břišní svalstvo propaguje její kolekci spodního prádla.
Podle serveru Business Insider se tak dá očekávat, že Usher si vystoupením o reklamní přestávce Super Bowlu vydělá nakonec až sedmimístnou částku.
Dá se rovněž očekávat, že po takovém vystoupení Usherovi naroste prodej jeho hudby. Třeba Rihanna, která zpívala na Super Bowlu loni, zaznamenala 390procentní nárůst prodeje písní a 140procentní nárůst streamů v USA. Lady Gaga pak dokonce nárůst o tisíc procent, uvedl Business Insider.
A pak tu máme i mediální pozornost: takové vystoupení, včetně dostatečného vysílacího času na Apple Music, prakticky působilo jako 13minutová reklama pro Ushera. S 30 spoty za sedm milionů dolarů to představuje hodnotu kolem 182 milionů dolarů.
Usher měl také unikátní příležitost propagovat své právě vydané album „Coming Home“ a nadcházející turné, které začíná v srpnu. V minulých letech web StubHub napsal, že interpretům, kteří v poločasové show Super Bowlu vystoupili, narostly výsledky ve vyhledávačích narostly až o 50 procent. To se muže zvlášt Usherovi hodit – web totiž připomíná, že zpěvák byl několik let v mediální útlumu.
Že se taková reklama na Super Bowlu umělcům bohatě vrátí, jsme mohli sledovat už u umělkyň jakými jsou Taylor Swift a Beyoncé. Právě jim poločasové vystoupení v minulosti pomohlo tak, že při svých koncertních turné mohly hlásit: vyprodáno!