Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Budvar se spojil s Mattoni. Vyrobily sladké nealko pivo

Dva tradiční čeští nápojáři vyrobili společný nápoj Birgo. Mattoni vybrala příchutě, Budvar zajistil pivní základ.

Budvar se spojil s Mattoni. Vyrobily sladké nealko pivo
Národní pivovar Budějovický Budvar a výrobce minerálek a dalšího nealka Mattoni 1873 uvedli na český a slovenský trh společný nealko beermix nazvaný Birgo | foto Mattoni a Budvar (publikováno se svolením)

Národní pivovar Budějovický Budvar a výrobce minerálek a dalšího nealka Mattoni 1873 uvedli na český a slovenský trh společný produkt. Nealko beermix nazvaný Birgo je k dostání ve třech příchutích, vedle tradiční grapefruitové a citronovo-limetkové také v méně obvyklé mangovo-limetkové variantě. 

Podle obou výrobců je rozdíl oproti konkurenčním produktů v nižším obsahu cukru a vyšším podílu pivní složky. „Je to produkt, který je méně sladký, a lidé jsou rádi za chuť piva. Je to produkt bez konzervantů, bez barviv,“ prohlásil majitel Mattoni Alessandro Pasquale. 

Nápojáři naskočili také na módní environmentální vlnu a nový beermix propagují i nižšími dopady na životní prostředí. Budvar nápoj vyrábí na nové, teprve letos v březnu spuštěné lince, která podle šéfa pivovaru Petra Dvořáka umožňuje balit plechovky do ekologičtějších, papírových balení. „Je možné je balit do papíru, nikoli do tradičních plastových multipacků. Díky tomu se ušetří 85 tun plastu ročně,“ dodal Dvořák. 

 

Největší boom pivních mixů, radlerů a spol. proběhl už asi před deseti lety. Podle posledních čísel Svazu pivovarů a sladoven však v poslední době roste obliba nealkoholických variant na úkor alkoholických verzí. 

Dle dat společnosti Nielsen se spotřeba v Česku mezi roky 2019 a 2020 zvýšila z 35,9 na 46,9 tisíce hektolitrů. Ještě oblíbenější jsou nealko pivní nápoje na Slovensku. Tam je spotřeba zhruba stejná, Slovensko má však o polovinu obyvatel méně. „Je obtížné předvídat objemy prodejů, máme však určitý plán a cílem je dosáhnout dvouciferného podílu na trhu. Teď máme nulu,“ dodal Pasquale.