Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Revoluce ve vzduchu: Alaska Airlines investuje do letadla budoucnosti

Letecká společnost Alaska Airlines oznámila investici do firmy JetZero, která vyvíjí inovativní letadlo s trupem splývajícím s křídly (blended wing body, BWB). Investice podtrhuje závazek Alaska Airlines k podpoře nových technologií, které mohou přispět k budoucnosti letectví s nižšími emisemi uhlíku.

Revoluce ve vzduchu: Alaska Airlines investuje do letadla budoucnosti
Vizualizace letadla BWB od JetZero v barvách Alaska Airlines. | https://www.jetzero.aero/

JetZero slibuje, že jejich BWB letadlo spotřebuje až o 50 % méně paliva ve srovnání se současnými letadly s klasickou konstrukcí trupu a křídel. Tento pokrok v účinnosti by mohl vést k výraznému snížení uhlíkových emisí a provozních nákladů.

"V Alaska Airlines neustále hledáme způsoby, jak inovovat a utvářet budoucnost letecké dopravy," uvedla Diana Birkett Rakow, senior viceprezidentka pro veřejné záležitosti a udržitelnost v Alaska Airlines.

Investice proběhla prostřednictvím Alaska Star Ventures, investičního ramene letecké společnosti. Zahrnuje také opce na budoucí objednávky letadel. Tento krok je součástí ambiciózního cíle Alaska Airlines dosáhnout nulových čistých emisí uhlíku do roku 2040.

Unikátní design BWB letadla integruje křídla a trup do jednoho hladkého tvaru, což výrazně snižuje aerodynamický odpor. Kromě úspory paliva a snížení emisí slibuje tento design také prostornější interiér s inovativním uspořádáním sedadel a tišší, příjemnější zážitek z letu.

Tom O'Leary, generální ředitel a spoluzakladatel JetZero, zdůraznil význam této technologie: "Ze všech skvělých nových technologií má design BWB zdaleka největší dopad. Aerolinky uvidí okamžitý přínos v úspoře nákladů, dramaticky nižších emisích a lepším zážitku zákazníků."

JetZero spolupracuje s americkým letectvem, NASA a FAA na vývoji tohoto revolučního letadla. Cílem je uvést BWB letadlo do komerčního provozu do roku 2030.

Investice je dalším krokem v komplexní strategii udržitelnosti Alaska Airlines, která zahrnuje obnovu flotily, využívání udržitelných leteckých paliv a snižování odpadu.