Krize médií
Abychom si z toho nehodili mašli. Čtvrtina Čechů se na internetu cíleně vyhýbá zprávám, jsou příliš depresivní
Téměř čtvrtina uživatelů internetu se cíleně vyhýbá online zpravodajství a polovina nechce vidět vybraná zpravodajská témata. Mimo jiné kvůli tomu, že jsou příliš negativní nebo depresivní.
čtk
Nejčastějšími důvody, proč se vyhýbají zprávám, jsou, že je aktuální události nezajímají nebo nebaví (39 procent), často zmiňováno (29 procent) je i to, že jsou zpravodajská témata příliš negativní nebo depresivní. Vyplývá to ze studie společnosti ResSOLUTION Group a Nielsen mezi více než tisícovkou respondentů starších 15 let.
„V datech naší zpravodajské studie sledujeme od posledního sběru dat v době covidové pandemie procentuální pokles v pravidelné konzumaci zpravodajství. Část pravidelných konzumentů se přesunula do segmentu spíše sporadických čtenářů/sledujících anebo například snížila počet zdrojů či témat, jež vyhledává,“ uvedla Eliška Morochovičová z ResSOLUTION.
Denní konzumenti zpráv na elektronických zařízeních stále většinově preferují chodit si pro tento typ obsahu na zpravodajské servery, což platí jak u uživatelů počítačů, tak smartphonů a tabletů.
Nainstalovanou aplikaci některého ze zpravodajských webů využívá přibližně desetina uživatelů smartphonů a podobný podíl uživatelů tabletů.
Zprávy ze souhrnu zpravodajství v e-mailu čerpá nejčastěji osm procent uživatelů počítačů či notebooků, u smartphonů to jsou čtyři procenta a u tabletů jde o téměř desetinu. Vypnuté notifikace má 62 procent uživatelů zpravodajských aplikací.
Jeff Bezos: Trump a média? Nová šance na změnu
Některý typ podcastu poslouchá denně 11 procent internetových uživatelů, týdně dalších 20 procent.
Obecně nejposlouchanější jsou rozhovory, které poslouchá polovina alespoň občasných posluchačů podcastů, následované odbornými podcasty s poslechovostí 39 procent a zábavnými či komediálními podcasty.
Z čistě zpravodajsko-publicistických formátů se nejvýše umístily publicistické podcasty na aktuální témata, jako jsou komentáře, politické kauzy a podobně, které poslouchá čtvrtina posluchačů.