vlaky

Čert vás za to vem! Historie železniční dopravy v habsburské monarchii

Právě před 183 lety přijel do Brna první vlak a rovnou se stihl nabourat. Toho dne vstoupily české země do nového, moderního světa oceli a páry.

Právě před 183 lety přijel do Brna první vlak a rovnou se stihl nabourat. Toho dne vstoupily české země do nového, moderního světa oceli a páry.

Celý článek
0

Rusko bude bez rychlovlaků od Siemensu. Mohou jezdit na Ukrajině

Kvůli odchodu německého gigantu Siemens z Ruska nedostane země devět ze třinácti objednaných rychlovlaků. Společnost je v Německu vyrobí a přenechá pro jiné trhy. Pravděpodobně pro Ukrajinu.

Kvůli odchodu německého gigantu Siemens z Ruska nedostane země devět ze třinácti objednaných rychlovlaků. Společnost je v Německu vyrobí a přenechá pro jiné trhy. Pravděpodobně pro Ukrajinu.

Celý článek
0

Na českou železnici dorazil vodíkový vlak. Zatím jen dočasně

Cestující se v Česku mohou poprvé v rámci předváděcí akce svézt vlakem s vodíkovým pohonem. Do regulérního provozu se však dostane nejdříve za pět let. 

Cestující se v Česku mohou poprvé v rámci předváděcí akce svézt vlakem s vodíkovým pohonem. Do regulérního provozu se však dostane nejdříve za pět let. 

Celý článek
0

Soumrak levných busů

Do blízkého zahraničí se vyplatí jet spíše vlakem než autobusem. To před covidem nebývalo pravidlo.  

Do blízkého zahraničí se vyplatí jet spíše vlakem než autobusem. To před covidem nebývalo pravidlo.  

Celý článek
0

Zbytečný strach z covidu v MHD. Riziko nákazy je jako v autě

Riziko nákazy coronavirem v hromadné dopravě není vyšší než v případě používání automobilu. Takový je závěr německé studie, jež srovnávala skupinu lidí, kteří dojíždějí za prací vlakem nebo autobusem, s těmi, kteří používají auto.

Riziko nákazy coronavirem v hromadné dopravě není vyšší než v případě používání automobilu. Takový je závěr německé studie, jež srovnávala skupinu lidí, kteří dojíždějí za prací vlakem nebo autobusem, s těmi, kteří používají auto.

Celý článek
0

Vodíkové vlaky vytlačují diesel. O trh bojuje Evropa, Amerika i Čína

Dieselové lokomotivy se stávají minulostí. Postupně budou nahrazovány vodíkovými vlaky. V Evropě o dominanci soutěží Siemens a Alstom. Na vývoji pracují i americké a čínské firmy.

Dieselové lokomotivy se stávají minulostí. Postupně budou nahrazovány vodíkovými vlaky. V Evropě o dominanci soutěží Siemens a Alstom. Na vývoji pracují i americké a čínské firmy.

Celý článek
0