Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

Poučení u sousedů. Jak dopadl německý experiment s levnými jízdenkami?

S koncem prázdnin vypršel v Německu tříměsíční experiment, v jehož rámci nabízeli dopravci díky vládním dotacím extrémně levné jízdné v hromadné dopravě.

Poučení u sousedů. Jak dopadl německý experiment s levnými jízdenkami?
ilustrační foto | Shutterstock.com

Lidé mohli cestovat běžnými regionálními vlaky, autobusy nebo metrem za devět eur měsíčně.

Vzápětí po skončení programu se rozpoutala debata, zda celá akce stála za to a jaké byly její efekty. Po jeho pokračování volali kromě samotných cestujících především ekologové. Ti spočítali, že díky slevám lidé omezili cestování autem a ušetřili prý 1,8 milionu tun na emisích CO2. Zhruba stejný objem vyprodukuje 350 tisíc německých domácností za celý rok.

Proti byli především lidé, kteří hledí na ekonomickou stránku věci, a to včetně německého ministra financí Christiana Lindnera. Státní kasu totiž program vyšel zhruba na 2,5 miliardy eur. A především – zdaleka ne všichni cestující slevy využili jen k přesednutí z auta do vlaku. Stejně jako u všech dotovaných služeb se projevilo také nadužívání a plýtvání, kvůli kterému byly vlaky přeplněné celé léto.

Nejlépe to dokázal jeden z cestovatelů, který se na tiskové konferenci ministra Lindnera zeptal, proč je proti pokračování slev. Prý si díky nim užil léto a nacestoval za tři měsíce 11,5 tisíce kilometrů. Bezelstnost tazatele šokovala i samotného ministra. „Vy jste nacestoval 11,5 tisíce kilometrů za 27 eur? To prostě není udržitelné,“ zněla jeho odpověď.

Pro ekonomy to ovšem překvapení může být jen stěží: přesně před podobnými vykuky, kteří budou slevy využívat nadoraz, varovali už na jaře, kdy se program na jízdné za hubičku připravoval.