Recenze Huawei Watch D2: chytré hodinky i lékařská ordinace v jednom

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Celý článek
0

Volkswagen chce uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i škodovky

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Celý článek
0

Brazilská schizofrenie: země chce být zeleným lídrem, zároveň ale navyšuje těžbu ropy

Největší jihoamerická ekonomika chce být na kontinentu lídrem v ochraně klimatu a přírody, zároveň ale pro boj s chudobou potřebuje těžit stále více ropy.

Největší jihoamerická ekonomika chce být na kontinentu lídrem v ochraně klimatu a přírody, zároveň ale pro boj s chudobou potřebuje těžit stále více ropy.

Celý článek
0

„Kulaťák“ bude sloužit jako opravdové náměstí. Praha odkloní dopravu mimo jeho střed

Vítězné náměstí se má v budoucnu změnit na místo pro setkávání lidí nebo pořádání trhů a kulturních akcí.

„Kulaťák“ bude sloužit jako opravdové náměstí. Praha odkloní dopravu mimo jeho střed
Vizualizace nové podoby Vítězného náměstí | foto: IPR

Původně měl uprostřed pražského Vítězného náměstí stát obelisk, dnes tu projíždějí tramvaje. Navíc ani po 100 letech se takzvaný Kulaťák ještě nedočkal svého dokončení – stále totiž není dostavěný čtvrtý kvadrant, tedy část, kde je dnes park. Nicméně Praha teď chce proměnit náměstí v duchu původního návrhu architekta Antonína Engela, který byl zrealizován jen zčásti.

Pražští zastupitelé schválili změnu územního plánu, která odkloní veškerou dopravu ze středu náměstí. To se má v budoucnu změnit na místo pro setkávání lidí nebo pořádání trhů a kulturních akcí. Podle Institutu plánování a rozvoje (IPR) jde teď totiž spíš o nedokončenou křižovatku, která na pobytovou funkci a pěší dopravu příliš nemyslí. Jde přitom o symbol Dejvic.

Návrh proměny náměstí pochází ze studia Pavel Hnilička Architekti, dojít má i k výstavbě zmíněného obelisku. „Na Kulaťak se nyní soustředí ne jedna, ale několik investic, které směřují ke zobytnění a zkulturnění tohoto významného centra Dejvic. Jedna investice je vlastní náměstí, pak zástavba čtvrtého kvadrantu, dále i tramvajová trať. Všechny tyto investice by se mohly do deseti let protnout a realizovat,“ říká náměstek pražského primátora pro oblast územního a strategického rozvoje Petr Hlaváček.

Vizualizace nové podoby Vítězného náměstí
foto: IPR

Podle ředitele IPR Ondřeje Boháče je dnes náměstí výrazně zatíženo automobilovou dopravou. „V území se přitom pohybuje řada chodců, kromě rezidentů jde například i o studenty mířící do přilehlého univerzitního kampusu nebo přestupující z metra, na které současná podoba náměstí příliš nemyslí. Díky proměně dojde k naplnění potenciálu veřejného prostranství, posílení prostupnosti, vazeb na veřejnou dopravu a obyvatelnosti lokality.“

Co se týče čtvrtého kvadrantu, zde zvítězil společný návrh českého studia ov architekti a nizozemské kanceláře Benthem Crouwel Architects. S autory návrhu už investoři, kterými jsou Penta Real Estate, Sekyra Group a Kaprain, podepsali smlouvu. Projekt je nyní ve fázi dopracování architektonické studie. Vítězný tým ve svém návrhu představil smíšenou zástavbu pro bydlení, kanceláře a občanskou vybavenost.