vlaky

Nová studie navrhuje rozšíření plánů vysokorychlostních tratí v Česku

Institut Puls představil novou studii s názvem Superkonektor, která přichází s ambiciózním plánem na rozšíření sítě vysokorychlostních tratí v České republice. Studie navrhuje vybudovat o zhruba 200 km více vysokorychlostních tratí a 300 km konvenčních tratí oproti současným plánům Ministerstva dopravy, a to vše při nižších nákladech.

Institut Puls představil novou studii s názvem Superkonektor, která přichází s ambiciózním plánem na rozšíření sítě vysokorychlostních tratí v České republice. Studie navrhuje vybudovat o zhruba 200 km více vysokorychlostních tratí a 300 km konvenčních tratí oproti současným plánům Ministerstva dopravy, a to vše při nižších nákladech.

Celý článek
0

Rychlé vlaky blahobyt do koutů Česka nepřivezou. Slováci jsou chytřejší

Vysokorychlostní tratě prosperitu automaticky nezaručí. V Číně na to mají data, na Slovensku se shodli, že se jejich stavba nevyplatí. Proč je tedy Česko tak tlačí?

Vysokorychlostní tratě prosperitu automaticky nezaručí. V Číně na to mají data, na Slovensku se shodli, že se jejich stavba nevyplatí. Proč je tedy Česko tak tlačí?

Celý článek
0

Evropská investiční banka půjčí státu 13 miliard korun na modernizaci železnice

Evropská investiční banka (EIB) půjčí státu 13 miliard korun na modernizaci české železnice, navýšení kapacit osobní i nákladní dopravy a zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících.

Evropská investiční banka (EIB) půjčí státu 13 miliard korun na modernizaci české železnice, navýšení kapacit osobní i nákladní dopravy a zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících.

Celý článek
0

Komentář: Vysokou rychlostí od pragocentrismu

S přínosem vysokorychlostních tratí to není tak jednoduché, jak jejich zastánci tvrdí. České regiony by se proto měly orientovat i na zahraničí a ne jen na Prahu

S přínosem vysokorychlostních tratí to není tak jednoduché, jak jejich zastánci tvrdí. České regiony by se proto měly orientovat i na zahraničí a ne jen na Prahu

Celý článek
0

Do Chorvatska se teď nevrátíme. A za pár let nemusí být České dráhy největším dopravcem, věří Jančura

Majitel RegioJetu Radim Jančura vidí budoucnost v soutěžení dotovaných tras. Pokud v nich bude jeho dopravce dál vítězit, brzy by mohl dohnat zatím dominantní České dráhy, doufá.

Majitel RegioJetu Radim Jančura vidí budoucnost v soutěžení dotovaných tras. Pokud v nich bude jeho dopravce dál vítězit, brzy by mohl dohnat zatím dominantní České dráhy, doufá.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0