německá ekonomika

Špatná zpráva i pro Česko: německá ekonomika bude letos pokračovat v poklesu

Kielský institut pro světové hospodářství (IfW) předpokládá, že německá ekonomika bude v letošním roce pokračovat v poklesu. Hrubý domácí produkt (HDP) se podle podzimního výhledu institutu sníží o 0,1 procenta. V letním výhledu přitom IfW předpokládal, že německá ekonomika letos vykáže nárůst o 0,2 procenta.

Kielský institut pro světové hospodářství (IfW) předpokládá, že německá ekonomika bude v letošním roce pokračovat v poklesu. Hrubý domácí produkt (HDP) se podle podzimního výhledu institutu sníží o 0,1 procenta. V letním výhledu přitom IfW předpokládal, že německá ekonomika letos vykáže nárůst o 0,2 procenta.

Celý článek
0

Ženy, pracujte víc! Němci stárnou a hledají recept na chřadnoucí ekonomiku

Populace největší evropské ekonomiky rychle stárne a osmdesátimilionové zemi to přináší stále více problémů. Nedostatek pracovní síly chtějí Němci vyřešit větším zapojením žen na trhu práce.

Populace největší evropské ekonomiky rychle stárne a osmdesátimilionové zemi to přináší stále více problémů. Nedostatek pracovní síly chtějí Němci vyřešit větším zapojením žen na trhu práce.

Celý článek
0

Jak zaplatit uhlíkovou neutralitu? Německo občanům zavede nové poplatky za energie

Německo řeší, jak zaplatit opatření, která mají zemi do roku 2045 zajistit uhlíkovou neutralitu. Ve hře jsou nové poplatky, které Němcům dále zdraží energie.

Německo řeší, jak zaplatit opatření, která mají zemi do roku 2045 zajistit uhlíkovou neutralitu. Ve hře jsou nové poplatky, které Němcům dále zdraží energie.

Celý článek
0

Růst nákladů a konkurence z Číny: většina firem v německém automobilovém sektoru bude propouštět

Více než polovina firem v německém automobilovém sektoru plánuje snižování počtu pracovních míst. Hlavními důvody jsou rostoucí náklady a příchod nové konkurence, zejména z Číny. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Horváth mezi podniky v odvětví, na který upozornila agentura DPA.

Více než polovina firem v německém automobilovém sektoru plánuje snižování počtu pracovních míst. Hlavními důvody jsou rostoucí náklady a příchod nové konkurence, zejména z Číny. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Horváth mezi podniky v odvětví, na který upozornila agentura DPA.

Celý článek
0

Ekonom: Cla EU na čínská elektroauta mohou poškodit německý průmysl, tedy i českou ekonomiku

Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektroauta zavádějí Spojené státy, píše v komentáři ekonom Lukáš Kovanda

Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektroauta zavádějí Spojené státy, píše v komentáři ekonom Lukáš Kovanda

Celý článek
0

Německé automobilky ztrácí dech, daří se jim hůře než konkurenci

Světové automobilové koncerny zvýšily na začátku roku jak tržby, tak zisk. Naproti tomu německým automobilkám Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz se v prvním čtvrtletí dařilo hůře než zahraniční konkurenci. Podle agentury DPA to dnes uvedla poradenská společnost EY. Dobrá není ani celková situace v odvětví.

Světové automobilové koncerny zvýšily na začátku roku jak tržby, tak zisk. Naproti tomu německým automobilkám Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz se v prvním čtvrtletí dařilo hůře než zahraniční konkurenci. Podle agentury DPA to dnes uvedla poradenská společnost EY. Dobrá není ani celková situace v odvětví.

Celý článek
0