automobilky

Proč Čína ovládla elektromobilitu? Investovala 230 miliard dolarů, uvádí studie

Čína za více než deset let vynaložila 230,8 miliardy dolarů (5,4 bilionu korun), aby si vybudovala odvětví elektromobilů. Vyplývá to ze studie amerického Centra pro strategická a mezinárodní studia (CSIS). Rozsah vládní podpory přitom v letech 2009 až 2023 představoval 18,8 procenta z celkového prodeje elektromobilů. Informace se objevují v době, kdy se Evropská unie chystá zavést dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.

Čína za více než deset let vynaložila 230,8 miliardy dolarů (5,4 bilionu korun), aby si vybudovala odvětví elektromobilů. Vyplývá to ze studie amerického Centra pro strategická a mezinárodní studia (CSIS). Rozsah vládní podpory přitom v letech 2009 až 2023 představoval 18,8 procenta z celkového prodeje elektromobilů. Informace se objevují v době, kdy se Evropská unie chystá zavést dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.

Celý článek
0

Čínské automobilky požadují proti EU odvetná cla. Na auta i na vepřové

Čínští výrobci automobilů vyzvali vládu v Pekingu, aby jako odvetu za rozhodnutí Bruselu omezit vývoz čínských elektromobilů zvýšila cla na dovoz aut se spalovacím motorem z Evropské unie. Informovala o tom dnes agentura Reuters, která se odvolává na čínský státní list Global Times.

Čínští výrobci automobilů vyzvali vládu v Pekingu, aby jako odvetu za rozhodnutí Bruselu omezit vývoz čínských elektromobilů zvýšila cla na dovoz aut se spalovacím motorem z Evropské unie. Informovala o tom dnes agentura Reuters, která se odvolává na čínský státní list Global Times.

Celý článek
0

Komentář: Čínské automobilky vyšší cla nezastaví, dovoz do EU se jim pořád vyplatí

EU vyššími cly čínská elektroauta nezastaví. Spíše jimi dává evropským automobilkám čas, aby čínskou konkurenci dohnaly. Jestli ho nevyužijí, zaslouží si trpký konec. 

EU vyššími cly čínská elektroauta nezastaví. Spíše jimi dává evropským automobilkám čas, aby čínskou konkurenci dohnaly. Jestli ho nevyužijí, zaslouží si trpký konec. 

Celý článek
0

Ekonom: Cla EU na čínská elektroauta mohou poškodit německý průmysl, tedy i českou ekonomiku

Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektroauta zavádějí Spojené státy, píše v komentáři ekonom Lukáš Kovanda

Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektroauta zavádějí Spojené státy, píše v komentáři ekonom Lukáš Kovanda

Celý článek
0

Německé automobilky ztrácí dech, daří se jim hůře než konkurenci

Světové automobilové koncerny zvýšily na začátku roku jak tržby, tak zisk. Naproti tomu německým automobilkám Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz se v prvním čtvrtletí dařilo hůře než zahraniční konkurenci. Podle agentury DPA to dnes uvedla poradenská společnost EY. Dobrá není ani celková situace v odvětví.

Světové automobilové koncerny zvýšily na začátku roku jak tržby, tak zisk. Naproti tomu německým automobilkám Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz se v prvním čtvrtletí dařilo hůře než zahraniční konkurenci. Podle agentury DPA to dnes uvedla poradenská společnost EY. Dobrá není ani celková situace v odvětví.

Celý článek
0

Deglobalizace a celní války mění automobilový průmysl. Ve VW roste nervozita

Trend zavádění obchodních bariér znamená pro globální firmy těžkosti. Naplno se deglobalizace projevuje také u německé největší automobilky Volkswagen, pod kterou spadá i Škoda Auto.

Trend zavádění obchodních bariér znamená pro globální firmy těžkosti. Naplno se deglobalizace projevuje také u německé největší automobilky Volkswagen, pod kterou spadá i Škoda Auto.

Celý článek
0