Výškoměr klesá

Stát odmítl miliardovou injekci pro ČSA i půlmiliardový fond pro Smartwings. Na pomoc zbývají poslední dny

Výškoměr klesá
Smartwings mají lepší pozici dostat se z krize než sesterské ČSA. Spolumajitel skupiny Jiří Šimáně se nechal slyšet, že právě druhé jmenované aerolince hrozí insolvence, pokud nedostane rychlou finanční pomoc. | Tomáš Novák týdeník HROT

Aerolinky Smartwings dělají v posledních dnech všechno pro to, aby vypadaly jako firma s velkou budoucností. Oznámily, že nasazují do vzduchu první upravený Boeing 737 Max nebo že podepsaly devítimiliardový kontrakt s cestovními kancelářemi Exim Tours a CK Fischer na příští tři roky.

Jenže skupině skončí se závěrem února covidové moratorium a vrhnou se na ni všichni věřitelé. Situaci nemusí ustát. V zákulisí se proto vymýšlejí strategie, jak firmě pomoci. Do hry se dostává nový státní podpůrný program.

Nerušit, balíme

Letecká skupina, jindy tak ochotná pohovořit o svých potížích, se pár dní před koncem moratoria pro komunikaci s okolím uzavřela. Nejenže nereagovala na otázky týdeníku Hrot, informace nedostávají ani lidé zevnitř. „Situace je zcela nepřehledná, žádné informace nejsou k dispozici,“ říká Hrotu zdroj z firmy. Je zřejmé, že vyjednávání jde do finále. A že miliardář Jiří Šimáně, do jehož impéria firmy patří, tahá za kratší konec.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit