Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

VW couvá od velkolepých plánů na výrobu baterií. Nejsou „vytesány do kamene“, říká vysoký manažer

Volkswagen před několika lety uvedl, že chce do roku 2030 postavit šest továren na baterie v Evropě. Teď se zdá, že se záměry zase mění.

VW couvá od velkolepých plánů na výrobu baterií. Nejsou „vytesány do kamene“, říká vysoký manažer
Elektrické auto Volkswagen ID.3 | Shutterstock.com

Cíl Volkswagenu vybudovat do roku 2030 továrny chrlící každoročně baterie u úhrnné kapacitě přesahující 200 gigawatthodin není „vytesán do kamene“ a automobilka bude sledovat, jak se vyvíjí poptávka po elektrických vozidlech, uvedl šéf jejího oddělení baterií Thomas Schmall pro německý deník Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Také čtete mezi řádky? VW pomalu hledá cestu, jak ze vzletných slov plných závazků o elektrické budoucnosti vycouvat. Nejdříve si ale řekněme, kdo je muž, který tato slova pronesl. A proč nejsou jen plácnutím do vody.

Thomas Schmall je členem představenstva společnosti Volkswagen AG a ředitelem divize Technology. V této roli je zodpovědný za strategii a vývoj v oblasti technologií, zejména pro výrobu a dodávky baterií, které jsou klíčové pro elektrická vozidla. Je také předsedou představenstva dceřiné společnosti PowerCo, jež se zaměřuje na výrobu baterií pro elektromobily.

Než převzal tuto roli, absolvoval dlouhou kariéru ve Volkswagenu, včetně vedoucích pozic v oblasti výroby a provozu v různých částech světa. Je známý svým přístupem k inovacím a rozvoji technologií potřebných pro přechod na elektromobilitu. Jak je vidět už z poměrně bohatého profesního životopisu, nejde o žádné ořezávátko. O to víc jsou jeho slova relevantní.

„Náš cíl je realistický, ale není vytesán do kamene. Budování továren na výrobu bateriových článků není samoúčelné. Rozšíření výroby bude záviset na tom, jak se bude vyvíjet trh s elektrickými auty,“ řekl Schmall ve zmíněném rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Volkswagen v roce 2021 uvedl, že chce do roku 2030 mít schopnost produkovat každý rok baterie o kapacitě až 240 gigawatthodin celkem, z čehož 200 gigawatthodin by měla dodávat jeho dceřiná společnost PowerCo. Do konce tohoto desetiletí proto chtěl postavit šest továren v Evropě. Schmall však od té doby tento cíl několikrát přehodnotil, takže není jisté, zda automobilka postaví další továrny, nebo „jen“ rozšíří ty stávající.

Tři oznámené fabriky PowerCo – ve španělské Valencii, kanadském Ontariu a německém Salzgitteru – mají společnou kapacitu až 170 gigawatthodin. Továrny ve Španělsku a Kanadě by mohly být rozšířeny a zůstává otázkou, zda tak německá automobilka učiní. Aspoň to vyplývá ze současného Schmallova vyjádření.