Evropský průmysl se dostal do čínské smrtící smyčky. Bez pomoci nepřežije

Čínští výrobci doslova válcují celou řadu průmyslových sektorů v Evropě. Posledním příkladem jsou problémy výrobců baterií. Už dříve se to stalo automobilkám u výroby elektromobilů, producentům oceli nebo fotovoltaiky.

Čínští výrobci doslova válcují celou řadu průmyslových sektorů v Evropě. Posledním příkladem jsou problémy výrobců baterií. Už dříve se to stalo automobilkám u výroby elektromobilů, producentům oceli nebo fotovoltaiky.

Celý článek
0

Investoři varují Řím před cestou k mafiánskému kapitalismu

Změny v italském korporátním právu dávají manažerům a velkým akcionářům příliš mnoho nekontrolovatelné moci.

Změny v italském korporátním právu dávají manažerům a velkým akcionářům příliš mnoho nekontrolovatelné moci.

Celý článek
0

Námořní výzva století: Jak firma s nejsilnějším jeřábem světa zachránila potopený Kursk ze dna moře

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Celý článek
0

VW couvá od velkolepých plánů na výrobu baterií. Nejsou „vytesány do kamene“, říká vysoký manažer

Volkswagen před několika lety uvedl, že chce do roku 2030 postavit šest továren na baterie v Evropě. Teď se zdá, že se záměry zase mění.

VW couvá od velkolepých plánů na výrobu baterií. Nejsou „vytesány do kamene“, říká vysoký manažer
Elektrické auto Volkswagen ID.3 | Shutterstock.com

Cíl Volkswagenu vybudovat do roku 2030 továrny chrlící každoročně baterie u úhrnné kapacitě přesahující 200 gigawatthodin není „vytesán do kamene“ a automobilka bude sledovat, jak se vyvíjí poptávka po elektrických vozidlech, uvedl šéf jejího oddělení baterií Thomas Schmall pro německý deník Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Také čtete mezi řádky? VW pomalu hledá cestu, jak ze vzletných slov plných závazků o elektrické budoucnosti vycouvat. Nejdříve si ale řekněme, kdo je muž, který tato slova pronesl. A proč nejsou jen plácnutím do vody.

Thomas Schmall je členem představenstva společnosti Volkswagen AG a ředitelem divize Technology. V této roli je zodpovědný za strategii a vývoj v oblasti technologií, zejména pro výrobu a dodávky baterií, které jsou klíčové pro elektrická vozidla. Je také předsedou představenstva dceřiné společnosti PowerCo, jež se zaměřuje na výrobu baterií pro elektromobily.

Než převzal tuto roli, absolvoval dlouhou kariéru ve Volkswagenu, včetně vedoucích pozic v oblasti výroby a provozu v různých částech světa. Je známý svým přístupem k inovacím a rozvoji technologií potřebných pro přechod na elektromobilitu. Jak je vidět už z poměrně bohatého profesního životopisu, nejde o žádné ořezávátko. O to víc jsou jeho slova relevantní.

„Náš cíl je realistický, ale není vytesán do kamene. Budování továren na výrobu bateriových článků není samoúčelné. Rozšíření výroby bude záviset na tom, jak se bude vyvíjet trh s elektrickými auty,“ řekl Schmall ve zmíněném rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Volkswagen v roce 2021 uvedl, že chce do roku 2030 mít schopnost produkovat každý rok baterie o kapacitě až 240 gigawatthodin celkem, z čehož 200 gigawatthodin by měla dodávat jeho dceřiná společnost PowerCo. Do konce tohoto desetiletí proto chtěl postavit šest továren v Evropě. Schmall však od té doby tento cíl několikrát přehodnotil, takže není jisté, zda automobilka postaví další továrny, nebo „jen“ rozšíří ty stávající.

Tři oznámené fabriky PowerCo – ve španělské Valencii, kanadském Ontariu a německém Salzgitteru – mají společnou kapacitu až 170 gigawatthodin. Továrny ve Španělsku a Kanadě by mohly být rozšířeny a zůstává otázkou, zda tak německá automobilka učiní. Aspoň to vyplývá ze současného Schmallova vyjádření.