Měl nahradit legendárního Brouka, u řidičů ale New Beetle narazil. Proč se to stalo?
New Beetle nebyl jediný model, který se snažil vizuálně a charakterem navázat na svého legendárního předchůdce. Dalším takovým je například Fiat 500.
V Česku jezdí zhruba 1 200 vozů Volkswagen New Beetle, což je nástupce legendárního VW „Brouka“. Obliby svého předchůdce však „nový Brouk“ nikdy nedosáhl. Původních Brouků je na českých silnicích několikanásobně více. Vyplývá to z údajů v Centrálním registru vozidel. Od ukončení výroby New Beetle v Mexiku uplyne příští týden pět let.
New Beetle německá automobilka představila 5. ledna 1998 jako nástupce modelu Brouk. Prodalo se ho přes 1,7 milionu kusů. Původní Brouk se sériově vyráběl v letech 1945 až 2003 a vzniklo ho přes 21 milionů kusů.
„New Beetle navázal na původního Brouka stylem, ale nikdy nešlo o lidový vůz, naopak byl docela drahý. Také jízda v něm má úplně jiný charakter. Se svým vzorem tak kromě vzhledu nemá moc společného. Nicméně se New Beetle objevují i na akcích pořádaných pro majitele opravdových Brouků a busů,“ řekl ČTK „broukař“ Ondřej Černianský.
Majitelé New Beetle mají v Česku svůj vlastní klub. Vedle toho existuje zhruba desítka dalších klubů zaměřených na původní VW Brouk a multivany přezdívané „Bus“. Beetle a New Beetle club Česká a Slovenská republika pořádá každoročně sraz těchto vozů nebo několikadenní jízdu pod názvem Road trip Broukem po Česku. Ta letošní končí dnes a byla zaměřena na jižní a východní část ČR.
Cena vozů New Beetle na českém trhu začíná na zhruba 70 tisících korun za vozy s vysokým nájezdem km a šplhá až ke 400 tisícům za zachovalé kusy s bohatou výbavou. K dispozici je několik motorizací od benzinového 1,2 TSI až po dvoulitrový turbodiesel.
New Beetle nebyl jediný model, který se snažil vizuálně a charakterem navázat na svého legendárního předchůdce. Dalším takovým je například Fiat 500, který se stále vyrábí a prodává v několika verzích, včetně hybridu a elektromobilu.