Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Měl nahradit legendárního Brouka, u řidičů ale New Beetle narazil. Proč se to stalo?

New Beetle nebyl jediný model, který se snažil vizuálně a charakterem navázat na svého legendárního předchůdce. Dalším takovým je například Fiat 500.

Měl nahradit legendárního Brouka, u řidičů ale New Beetle narazil. Proč se to stalo?
New Beetle německá automobilka představila 5. ledna 1998 jako nástupce modelu Brouk; ilustrační fotka | Shutterstock.com

V Česku jezdí zhruba 1 200 vozů Volkswagen New Beetle, což je nástupce legendárního VW „Brouka“. Obliby svého předchůdce však „nový Brouk“ nikdy nedosáhl. Původních Brouků je na českých silnicích několikanásobně více. Vyplývá to z údajů v Centrálním registru vozidel. Od ukončení výroby New Beetle v Mexiku uplyne příští týden pět let.

New Beetle německá automobilka představila 5. ledna 1998 jako nástupce modelu Brouk. Prodalo se ho přes 1,7 milionu kusů. Původní Brouk se sériově vyráběl v letech 1945 až 2003 a vzniklo ho přes 21 milionů kusů.

„New Beetle navázal na původního Brouka stylem, ale nikdy nešlo o lidový vůz, naopak byl docela drahý. Také jízda v něm má úplně jiný charakter. Se svým vzorem tak kromě vzhledu nemá moc společného. Nicméně se New Beetle objevují i na akcích pořádaných pro majitele opravdových Brouků a busů,“ řekl ČTK „broukař“ Ondřej Černianský.

Majitelé New Beetle mají v Česku svůj vlastní klub. Vedle toho existuje zhruba desítka dalších klubů zaměřených na původní VW Brouk a multivany přezdívané „Bus“. Beetle a New Beetle club Česká a Slovenská republika pořádá každoročně sraz těchto vozů nebo několikadenní jízdu pod názvem Road trip Broukem po Česku. Ta letošní končí dnes a byla zaměřena na jižní a východní část ČR.

Cena vozů New Beetle na českém trhu začíná na zhruba 70 tisících korun za vozy s vysokým nájezdem km a šplhá až ke 400 tisícům za zachovalé kusy s bohatou výbavou. K dispozici je několik motorizací od benzinového 1,2 TSI až po dvoulitrový turbodiesel.

New Beetle nebyl jediný model, který se snažil vizuálně a charakterem navázat na svého legendárního předchůdce. Dalším takovým je například Fiat 500, který se stále vyrábí a prodává v několika verzích, včetně hybridu a elektromobilu.