Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Měl nahradit legendárního Brouka, u řidičů ale New Beetle narazil. Proč se to stalo?

New Beetle nebyl jediný model, který se snažil vizuálně a charakterem navázat na svého legendárního předchůdce. Dalším takovým je například Fiat 500.

Měl nahradit legendárního Brouka, u řidičů ale New Beetle narazil. Proč se to stalo?
New Beetle německá automobilka představila 5. ledna 1998 jako nástupce modelu Brouk; ilustrační fotka | Shutterstock.com

V Česku jezdí zhruba 1 200 vozů Volkswagen New Beetle, což je nástupce legendárního VW „Brouka“. Obliby svého předchůdce však „nový Brouk“ nikdy nedosáhl. Původních Brouků je na českých silnicích několikanásobně více. Vyplývá to z údajů v Centrálním registru vozidel. Od ukončení výroby New Beetle v Mexiku uplyne příští týden pět let.

New Beetle německá automobilka představila 5. ledna 1998 jako nástupce modelu Brouk. Prodalo se ho přes 1,7 milionu kusů. Původní Brouk se sériově vyráběl v letech 1945 až 2003 a vzniklo ho přes 21 milionů kusů.

„New Beetle navázal na původního Brouka stylem, ale nikdy nešlo o lidový vůz, naopak byl docela drahý. Také jízda v něm má úplně jiný charakter. Se svým vzorem tak kromě vzhledu nemá moc společného. Nicméně se New Beetle objevují i na akcích pořádaných pro majitele opravdových Brouků a busů,“ řekl ČTK „broukař“ Ondřej Černianský.

Majitelé New Beetle mají v Česku svůj vlastní klub. Vedle toho existuje zhruba desítka dalších klubů zaměřených na původní VW Brouk a multivany přezdívané „Bus“. Beetle a New Beetle club Česká a Slovenská republika pořádá každoročně sraz těchto vozů nebo několikadenní jízdu pod názvem Road trip Broukem po Česku. Ta letošní končí dnes a byla zaměřena na jižní a východní část ČR.

Cena vozů New Beetle na českém trhu začíná na zhruba 70 tisících korun za vozy s vysokým nájezdem km a šplhá až ke 400 tisícům za zachovalé kusy s bohatou výbavou. K dispozici je několik motorizací od benzinového 1,2 TSI až po dvoulitrový turbodiesel.

New Beetle nebyl jediný model, který se snažil vizuálně a charakterem navázat na svého legendárního předchůdce. Dalším takovým je například Fiat 500, který se stále vyrábí a prodává v několika verzích, včetně hybridu a elektromobilu.