Hrot24.cz
Voyo bude mít do pěti let milion předplatitelů, věří šéf TV Nova Vlček

foto Tomáš Novák týdeník HROT

Voyo bude mít do pěti let milion předplatitelů, věří šéf TV Nova Vlček

Nejsilnější televizní stanice v Česku TV Nova pod vedením skupiny PPF razantně přeřadila na placené služby. Do Voya pumpuje stovky milionů. Podle šéfa Jana Vlčka ale i v budoucnu budou klíčové příjmy z reklamy. 

Pavel P. Novotný

Pavel P. Novotný

šéfreportér

Na Nově počítají s tím, že do několika let si bude česká domácnost předplácet v průměru tři streamovací služby typu Netflix. A jednou z nich by měla být i jejich služba Voyo.

Právě do této platformy, která funguje už od roku 2011, se rozhodla v posledních dvou letech masivně investovat. Do jejího archivu vyrábí exkluzivně zajímavé seriály, jako je Iveta či Případ Roubal, a zároveň věří, že v budoucnu se tento typ distribuce video obsahu stane důležitým pilířem televize, která v Česku ročně utrží přes 5,2 miliardy korun. Zatím ale drtivou většinu tržeb tvoří příjmy z televizní reklamy. V budoucnu by se měl poměr přece jen změnit. 

„V dlouhodobějším horizontu budou VOD (video on demand) služby určitě jednou z našich strategických noh. Ale nebude to primární a nejdůležitější část. Lineární televize bude díky svému zásahu a distribuci pořád tím nejmasovějším médiem,“ říká zároveň Jan Vlček, jeden ze dvou generálních ředitelů TV Nova, v rozhovoru pro týdeník Hrot

Dlouholetý obchodní ředitel Novy se o pozici šéfa televize od roku 2019 dělí s kolegyní Klárou Brachtlovou.

Sázka na vlastní kvalitní obsah zatím podle Vlčka funguje a růst publika placeného Voya podle Vlčka překročil i jejich očekávání. 

„Evidentně jsme stihli trh v růstovém momentu, kdy poptávka po těchto službách výrazně roste. Bylo až neuvěřitelné, jaké nárůsty počtu předplatitelů jsme po našem strategickém posunu získali. Jsou to dnes už dva roky. My jsme si řekli, že je potřeba investovat, protože předplatitelskou bázi táhne zejména kvalita obsahu,“ vysvětluje Vlček s tím, že plán vedení televize počítá s tím, že do pěti let bude mít v Česku a na Slovensku milion předplatitelů. 

„Teď jsme v součtu obou zemí nad číslem 350 tisíc předplatitelů. Naše roční milníky zatím přeplňujeme. Svůj loňský roční cíl jsme překonali už na podzim 2021. Aktuálně se Voyo zařadilo mezi světové hráče a na českém trhu na pomyslnou druhou příčku,“ dodává Vlček, který toho v barrandovském sídle TV Nova zažil už dost. V roce 2011 ho přijímal ještě rumunský bouřlivák Adrian Sarbu, který z Prahy řídil celé CME, a tehdejší ředitel Novy, právník Jan Andruško. 

A to ani tehdy nebyl žádným zelenáčem, měl za sebou práci pro nadnárodní mediální skupiny, například WPP, ale i řízení skupiny BigBoard Richarda Fuxy. 

Později okusil také německou terapii důsledného mikromanažera Christopha Mainusche, kterého do Prahy vyslali američtí akcionáři, aby Novu společně s celou CME nachystal k prodeji. A teď už z pozice generálního ředitele tvoří novou éru nejúspěšnější televizní stanice ve střední Evropě pod vládou investiční skupiny PPF.