foto Archiv
Vítek se spojil s Kejvalem, CPI je novým partnerem olympioniků
Český olympijský výbor získal nového mocného a bohatého spojence. Mezi hlavní partnery organizace přibyla realitní skupina CPI miliardáře a realitního dravce Radovana Vítka. Marketingová smlouva má trvat čtyři roky, celkem tedy obsáhne troje olympijské hry.
šéfreportér
Vládce skupiny CPI Property Group se tak zařadí po bok dalších tuzemských podnikatelů, kteří se se značkou s pěti kruhy ve znaku spojili. Dlouholetým generálním partnerem ČOV je loterijní společnost Sazka Karla Komárka a také chemička Fosfa Ivana Baťky. Hlavními partnery, ke kterým aktuálně přibyla právě skupina CPI, jsou například ČEZ, T-Mobile či Lesy ČR.
„Pro skupinu CPI Property Group je navázání partnerství s Českým olympijským výborem velmi významný krok. Podobné spolupráce si pečlivě vybíráme. Zároveň víme, že také ČOV si své partnery pečlivě vybírá, proto si toho moc vážíme a věříme ve významný přínos pro obě strany,“ uvedl Zdeněk Havelka, výkonný ředitel CPI.
Jeho kolega Petr Brabec, šéf komerčních nemovitostí CPI, který je jedním z hlavních autorů tohoto spojení, věří, že spojení s olympioniky odráží i filozofii firmy.
„Věříme, že i my se v byznysu chováme v kontextu sportovních hodnot. Přistupujeme k nemovitostem jako kondiční trenéři a v duchu fair play,” dodává Brabec s tím, že obchodní domy CPI se zároveň stanou oficiálním dodavatelem ČOV do roku 2024. CPI patří tři obchodní domy Olympia v Mladé Boleslavi, Teplicích a Plzni.
„Zejména v dnešní době je těžké sehnat podporu pro sport. Jsme pyšní, že to není sponzor ledajaký. Když jsme ho prezentovali kolegům v Lausanne, byli nadšení. Skupinu CPI znali jako majitele potenciálního olympijského střediska Crans-Montana,” chválil také Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru.
Smlouva Českého olympijského výboru s CPI je čtyřletá, nicméně kvůlí posunům způsobeným pandemií koronaviru pokryje hned troje olympijské hry. Dvoje letní - letošní hry v Tokiu, které jsou přesunuty z loňského roku, a také další hry v Paříži v roce 2024. Mezitím příští rok ještě proběhnou zimní olympijské hry v Číně.
Velikost finančního plnění, které ze smlouvy plyne, ani jedna ze stran nechtěla komentovat. U hlavních partnerů se ale jedná zpravidla o desítky milionů korun.
Radovan Vítek vstupuje do sportovního marketingu v době, kdy to mezi střešními organizacemi sportu v Česku poměrně vře. Jiří Kejval se už řadu měsíců přetahuje o vliv ve sportu s Českou unií sportu a jejím předsedou, advokátem Miroslavem Janstou. Na půdě ČOV se vede spor o výklad stanov, proti Kejvalovi se kromě Jansty vyhraňuje například Zdeněk Ertl, šéf Sdružení sportovních svazů, či někdejší brankář pozemního hokeje, dnes funkcionář Filip Neusser, který se v květnu stal zároveň novým šéfem Národní sportovní agentury. Ta má na starosti rozdělování státních peněz.
ČOV s CPI spolupracoval už v minulosti prostřednictvím menších projektů. Před olympijskými hrami v Riu 2016 například čeští sportovci přebírali oblečení ve fanzóně v nákupním centru v Quadriu v Praze, v letošním roce si sportovní kolekci převezmou na závodišti v Chuchli.