Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

V souboji Tesla versus BYD přituhuje. Kdo bude jedničkou mezi elektromobily?

Celosvětově si zatím udržuje prvenství Tesla, ale čínská automobilka BYD jí šlape na paty.

V souboji Tesla versus BYD přituhuje. Kdo bude jedničkou mezi elektromobily?
Čínský elektromobil BYD | foto Basel Al seoufi / Shutterstock.com

Tesla i její čínský arcirival BYD mají za sebou rekordní druhé čtvrtletí. Tesla vyrobila 479 700 elektromobilů a dodala jich 466 140, za cenu výrazných slev. Valnou část z toho představují modely 3 a Y. Čísla překonala odhady analytiků. BYD prodal v druhém čtvrtletí celosvětově 703 561 vozů, z toho 352 163 bateriových, zbytek připadá na hybridy a plug-in hybridy.

Celosvětově si zatím udržuje prvenství Tesla s letošní plánovanou výrobou 1,8 milionu vozů. V Číně vede BYD s podstatně širším modelovým portfoliem než Tesla, v cenovém rozpětí mezi 11 tisíci a 160 tisíci dolarů. Přes zpomalující automobilový trh v Číně se tržní podíl BYD zvyšuje, letošní produkční cíl BYD jsou tři milionů vozů, což udělá z výrobce čínskou jedničku. Pomoci by měly v červnu ohlášené daňové úlevy v Číně, které vzhledem k cenovému stropu favorizují levnější modely, tedy především od domácích producentů v čele s BYD.

Tesla by měla letos uvést na trh modernizovanou verzi modelu 3 a dlouho očekávaný Cybertruck, rozšiřuje kapacitu závodů v texaském Austinu a Grünheide u Berlína. Ohlásila rovněž nový vstupní model, který by se měl vyrábět snad od roku 2025 v novém závodě v mexickém Monterey, a plánuje navýšit kapacitu svého obřího závodu v čínské Šanghaji na 1,75 milionu vozů ročně ze současných 1,25 milionu.

BYD staví výrobní závod na elektromobily v Thajsku (provoz má být spuštěn v roce 2024) a další ve Vietnamu a v Brazílii. Agresivně rozšiřuje celosvětovou prodejní síť.