Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Tokenizace pražské MHD

Praha rozjela projekt sdílených kol zdarma pro lidi s předplacenou kartou pro MHD. Dobrý nápad sráží nelogičnosti.

Pražané s předplacenou kartou pro MHD nově mohou využívat sdílená kola Rekola a Nextbike zdarma. Báječný nápad, řekne si pravidelný uživatel sdílených kol i veřejné dopravy. Při pohledu na podmínky mu však začnou hlodat v hlavě pochybnosti.

Proč třeba někdo spustí cyklistický pilotní projekt, který má otestovat zájem o službu, právě na začátku chladného, deštivého podzimu? Ještě před pár týdny byly ulice Prahy uživatelů růžových kol plné, se startem projektu klesl jejich počet na minimum.

Proč je doba užívání zdarma nastavena nesmyslně na 4 × 15 minut denně? Cesta na kole do středu města zabere i z poměrně centrálních městských částí zhruba půl hodiny. Kdo žije a pracuje na dohled od Staroměstské radnice, může ráno vyrazit na kole do práce, v poledne domů na oběd a večer se ekologicky zase vrátit. Všichni ostatní Pražané však musejí po chvíli jízdy kolo vrátit a hned si ho znovu půjčit, aby se na něm vůbec někam dostali. Oběd doma by nejspíš rádi oželeli a 2 × 30 minut by jim vyhovovalo mnohem lépe.

Starosti s počasím a krátkou užívací dobou však může mít jen ten, komu by se podařilo opravdu skloubit aplikaci Rekol s Lítačkou. Plastovou kartičku je totiž nutné nejdříve „digitalizovat“. „Při návratu z tokenizačního procesoru došlo k chybě (E17),“ hlásí však systém Pražské integrované dopravy (PID). Jako autor píšící občas o kryptoměnách mám o existenci jakýchsi tokenů vzdálené povědomí. Jsem proto rád, že město využívá ty nejmodernější technologie. Že oprava chyby v „tokenizačním procesu“ bude trvat hodně dlouho, jak sděluje PID, mě už tolik netěší.

V čele magistrátu přitom stojí Piráti, tedy strana, která má na digitálních schopnostech postavenou celou svou image. Výsledek přesto připomíná e-shop na dálniční známky a jiné neslavné projekty analogového Andreje Babiše.