Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Komentář: Churavějící českou ekonomiku inflace opět negativně překvapila

Zejména inflační tlaky ve službách ukazují na další možný růst cen vyšší než jsou tři procenta. S příchodem nového roku a lednovým přeceněním cen soukromého sektoru by mohla inflace dále zvyšovat svoje tempo, píše v komentáři ekonom Kryštof Míšek.

Zejména inflační tlaky ve službách ukazují na další možný růst cen vyšší než jsou tři procenta. S příchodem nového roku a lednovým přeceněním cen soukromého sektoru by mohla inflace dále zvyšovat svoje tempo, píše v komentáři ekonom Kryštof Míšek.

Celý článek
0

Štrasburk zavádí nákladní tramvaje. Bojuje tak proti zácpám

Plán města je, že první náklad vyjede ze střediska v devět hodin ráno a poslední ve dvě odpoledne. Do města má tramvaj dorazit vždy půl hodiny po dopravní špičce.

Štrasburk zavádí nákladní tramvaje. Bojuje tak proti zácpám
Ve Štrasburku budou od nynějška lidem poštovní zásilky doručovat i tramvaje; ilustrační obrázek | Hrot24, vygenerováno v Midjourney

Město Štrasburk představilo novinku v zásilkové dopravě ve Francii. Od nynějška budou lidem poštovní zásilky doručovat i tramvaje. Podle agentury AFP si město od projektu slibuje, že se tím sníží dopravní zácpy.

Cílem experimentu, který potrvá do 26. října, je ulevit přetížené dopravě ve městě. Uvedl to na tiskové konferenci Alain Jund, ekologista a šéf dopravy v alsaské metropoli, která má více než 500 tisíc obyvatel.

„Chceme z města dostat alespoň část kamionů. Prospěje to kvalitě ovzduší,“ řekl Jund. Zlepšit se má i celková kvalita života a veřejného prostoru. „Méně kamionů a aut znamená více místa pro lidi i pro obchodníky,“ dodal.

Zaměstnanci poštovního třídicího střediska v Schiltigheimu na severu Štrasburku vloží balíky do velkých pytlů. Ty potom dodávky převezou a vyloží na konečné tramvajové stanici B v sousedním Hoenheimu.

Odtud budou putovat na jednu ze zastávek v centru města. Tam se balíčků do 30 sekund ujme pošťák, který je roztřídí, naloží na kolo a vydá se na svou trasu.

Denně projde poštovním třídicím střediskem v Schiltigheimu až 9000 balíčků. Plán města je, že první náklad vyjede ze střediska v devět hodin ráno a poslední ve dvě odpoledne. Do města má tramvaj dorazit vždy půl hodiny po dopravní špičce.

Několik německých měst pokoušelo realizovat podobné projekty už v roce 2020, ale neúspěšně. O tramvajové nákladní dopravě se uvažovalo už dříve i ve Francii. Město Saint-Étienne nedaleko Lyonu se ji chystalo zavést v roce 2017, nakonec z toho ale sešlo.