Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Francie symbolicky zakázala krátké lety

Francie kvůli ochraně klimatu odstraňuje některé vnitrostátní lety na krátké vzdálenosti

Francie symbolicky zakázala krátké lety
ilustrační foto | Shutterstock.com

Zákaz vstoupil v platnost minulé úterý, ale mnoho praktických změn nezpůsobí. Zákaz letů, který francouzští zákonodárci odhlasovali už předloni, se původně týkal měst, mezi nimiž existuje vlakové spojení kratší než dvě a půl hodiny.

Evropská komise souhlasila, ovšem zúžila rozsah opatření jen na takové letové trasy, které „obhospodařuje“ hned několik vlaků denně. Zákaz tak postihl pouze tři trasy místo plánovaných osmi – konkrétně jde o lety z letiště Paříž-Orly do Bordeaux, Nantes a Lyonu.

Vtip je v tom, že na těchto trasách nikdo žádné lety neprovozuje už od roku 2020, kdy je společnost Air France zrušila. A nikdo jiný se o ně také nehlásí; zákaz tedy znamená jen to, že se o ně hlásit nemůže, i kdyby nakrásně chtěl. Hned je globálně chladněji. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit