Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Škoda zvažuje uvedení Enyaq na rostoucí trh s elektromobily

Indie se stává klíčovým trhem pro českou automobilku Škoda Auto.

Škoda zvažuje uvedení Enyaq na rostoucí trh s elektromobily
Škoda zvažuje uvedení Enyaq na rostoucí trh s elektromobily | Foto: Škoda Auto

Generální ředitel Klaus Zellmer v rozhovoru pro Energyworld.com označil Indii za "nejdůležitější dobrodružství" značky mimo Evropu. Škoda, která je součástí koncernu Volkswagen, plánuje významné rozšíření svých aktivit na třetím největším světovém trhu s osobními automobily.

V loňském roce Škoda Auto India prodala přibližně 49 000 vozů. Automobilka nyní chystá uvedení zcela nového kompaktního SUV na začátku příštího roku s cílem téměř zdvojnásobit objem prodejů.

"Indie je pro nás nejen nejatraktivnějším regionem mimo Evropu, ale také nejkonkurenceschopnějším prostředím," uvedl Zellmer. Škoda se snaží o lepší lokalizaci výroby, aby posílila svou cenovou konkurenceschopnost na indickém trhu.

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer
foto Michal Čížek, Hrot

Automobilka také aktivně hledá možnosti partnerství v Indii. Zellmer potvrdil probíhající jednání s potenciálními partnery, přičemž zdůraznil, že by se jednalo o kapitálové partnerství výhodné pro obě strany.

Součástí strategie je i rozšíření prodejní sítě. Do konce roku plánuje Škoda zvýšit počet kontaktních míst z 250 na 300, aby posílila svou přítomnost zejména v menších městech.

Škoda nezapomíná ani na elektrifikaci. Zvažuje uvedení plně elektrického modelu Enyaq na indický trh, kde se očekává růst podílu elektromobilů na 15-30 %.

Ambice Škody v Indii sahají i za hranice země. Automobilka plánuje vytvořit z Indie exportní centrum pro země ASEAN a Blízký východ, čímž by posílila své mezinárodní prodeje mimo Evropu.