Rohlík neprodám, nechce se mi. Do Bratislavy nemíříme, Hamburk je pro nás zajímavější, říká Čupr

Online supermarket Rohlík.cz slaví desáté narozeniny. Teď vyráží dobýt Německo – a žádný externí kapitál už prý nepotřebuje. Zaměří se také na takzvané upcyklované produkty.

Online supermarket Rohlík.cz slaví desáté narozeniny. Teď vyráží dobýt Německo – a žádný externí kapitál už prý nepotřebuje. Zaměří se také na takzvané upcyklované produkty.

Celý článek
0

„Tohle nedávám.“ Polovina mladých z generace Z uvažuje kvůli psychickému tlaku o konci v práci

Podle nového průzkumu téměř polovina lidí z generace Z zvažuje změnu práce. Hlavním důvodem je psychická zátěž. Šanci na dlouhodobý úvazek má u nich zaměstnavatel, který bude rozvíjet jejich kreativitu bez přehnaných požadavků a konfliktů na pracovišti.

Podle nového průzkumu téměř polovina lidí z generace Z zvažuje změnu práce. Hlavním důvodem je psychická zátěž. Šanci na dlouhodobý úvazek má u nich zaměstnavatel, který bude rozvíjet jejich kreativitu bez přehnaných požadavků a konfliktů na pracovišti.

Celý článek
0

Komentář: Banky v Česku dobře vydělávají. Máme je víc zdanit?

Při pohledu na ziskovost českých bank se vždy vyrojí nápady na jejich vyšší zdanění. Například maďarské banky vydělávají ještě víc než české, a to je Orbán daní jak o život. Je to ale něco za něco.

Při pohledu na ziskovost českých bank se vždy vyrojí nápady na jejich vyšší zdanění. Například maďarské banky vydělávají ještě víc než české, a to je Orbán daní jak o život. Je to ale něco za něco.

Celý článek
0

Šéf Škody Auto: Automobilkám v EU hrozí za emise sankce, které poškodí celé odvětví

Evropským automobilkám hrozí, že v roce 2025 nesplní emisní cíle stanovené EU pro vyráběné vozy a případné sankce poškodí celé důležité odvětví. Důvodem je přitom klesající poptávka po elektromobilech, které jsou pro výrobce nejefektivnějším způsobem, jak snížit průměrné emise CO2. Uvedl to předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer.

Šéf Škody Auto: Automobilkám v EU hrozí za emise sankce, které poškodí celé odvětví
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer | foto Michal Čížek, Hrot

O elektromobily není takový zájem, jak se původně očekávalo, protože jednotlivé země nevytvořily příznivé podmínky pro jejich používání.

Pro příští rok se emisní limit na jedno vyrobené vozidlo má snížit o 19 procent na průměr 93,6 gramu CO2 na kilometr, což v současnosti neplní téměř žádný výrobce.

"Důrazně doporučuji zabývat se tím, aby se revize těchto limitů, které máme plnit v roce 2025, posunula dopředu. Není to proto, že bychom neměli správná auta, viz náš nově představený elektromobil Elroq s velmi konkurenceschopnou cenou, ale je to tím, že zaostává okolní ekosystém, dobíjecí infrastruktura, ceny elektřiny, v mnoha zemích, včetně Německa, skončily ze dne na den dotace. Na trhu je mnoho prvků, které poptávku po elektromobilech nepodporují," uvedl Zellmer pro ČTK.

Revizi emisních požadavků, se kterou Evropská komise počítá v roce 2026, chce uspíšit ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Navrhuje přehodnocení emisních cílů s ohledem na aktuální situaci na trhu v příštím roce.

S elektromobilem Elroq Škoda vstupuje do segmentu kompaktních SUV, o které je mezi zákazníky v Evropě největší zájem. I díky nízko nastavené ceně přitom automobilka podle Zellmera očekává, že Elroq v prodejích předstihne větší a dražší Enyaq. Elroq má podle něj potenciál překonat v prodejích i model Karoq se spalovacím motorem, ze kterého vychází. "Ale bude záležet na preferencích zákazníků. Dáváme jim možnost volby, aby si sami vybrali mezi pohony, které chtějí. A uvidíme, co si vyberou s ohledem na cenu, která je pro oba pohony srovnatelná. Bude to jakýsi test jejich preferencí," dodal.

Kvůli horšící se poptávce po elektromobilech Škoda zároveň oznámila prodloužení výroby menších modelů se spalovacími motory, tedy Fabie, Scaly a Kamiqu, do konce dekády. "Tyto modely byly modernizovány v roce 2023 a čeká je ještě další omlazení," uvedl Zellmer.

Škoda loni zvýšila celosvětové dodávky vozů o 18,5 procenta na 866 800 aut. V horizontu tří let se chce dostat na úroveň jednoho milionu vyrobených a prodaných aut. Podle Zellmera nelze říci, zda automobilka cíl naplní již letos, nebo až v dalších letech, protože poptávka v Evropě spíše klesá. "Cíl zůstává, ale jestli to bude letos nebo příští rok, to uvidíme," řekl.