Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Sezení ve škole zabíjí nadání

Mám hypotézu, že od 1. září dramaticky vzroste počet dětí v domácím vzdělávání, říká Ondřej Šteffl, zakladatel úspěšných ScioŠkol.

Sezení ve škole zabíjí nadání
Ondřej Šteffl | Tomáš Novák týdeník HROT

Nejdelší prázdniny v dějinách zásadně promění celé české školství. Pandemie koronaviru postrčila celý systém o několik let dopředu, ukázala, co nefunguje, odhalila, kteří učitelé a ředitelé škol jsou schopní a kteří by měli hledat uplatnění jinde. Předvedla, jaké nesmysly se leckdy ve školách učí a otevřela dosud jen tušené možnosti. Podle Ondřeje Šteffla ze ScioŠkol bychom byli hloupí, kdybychom se zase vrátili tam, kde jsme desítky let byli.

„Myslím si, že teď dojde k pohybu rodičů mezi školami. A taky k pohybu mezi učiteli. Jsou školy, kde je ředitel špatný, ale i tam jsou dobří učitelé, a tam se objeví konflikty. Co se stane, až se učitelé, kteří makali jak vzteklí, naučili se pracovat s technologiemi, udrželi kontakt s dětmi a vymýšleli, jak jim tu dobu zpříjemnit, potkají s těmi, kteří seděli na zadku a nic nedělali?“ ptá se Šteffl v rozhovoru pro nejnovější vydání týdeníku Hrot.

Rodiče podle něj měli během dlouhých týdnů karantény možnost zjistit, co a jak se vlastně jejich děti ve škole učí. A že jsou to často nesmysly nebo zbytečnosti. „Jasně, že když se s dětmi neprobere Ohmův zákon, nebudou ho umět. Ovšem když se probere, nebudou ho umět taky. Vy ho snad umíte? Z toho, co si ze školy odnášíme, musíme umět naprosté minimum,“ říká Šteffl.

Podle zakladatele ScioŠkol fungování za karantény ve školství především odhalilo rozdíly mezi jednotlivými školami. „Jsou školy výborné, ale taky mizerné,“ říká a jen napůl v žertu dodává: „Možná by se mohly vyhlásit konkurzy na ředitele těch škol, které online výuku nezvládly.“

A jak vypadá budoucnost školství podle Ondřeje Šteffla? Směřujeme k výuce po zoomu a meetu? Nebo zůstanou čeští žáci, rodiče i učitelé u starých konzervativních pořádků? To si přečtěte v rozhovoru v nejnovějším vydání týdeníku Hrot, které je na stáncích od 25. května. Předplatit si ho můžete ZDE.