Porsche odhalilo svou první ikonickou 911 v hybridu. Odpich má ještě větší než předchozí model
„Tak nám zradili Ferdinanda,“ chtělo by se říct. Ale je to skutečně zrada? Nová hybridní 911 je evoluce. Navíc s příslibem, že plně elektrická ani nikdy nebude. Nebo ano?
Autor podcastů
Legendární německá automobilka Porsche tento týden představila vůbec první sériovou hybridní verzi svého ikonického sportovního vozu 911. Ano, toho auta, s nímž si pojíme právě sílu a spolehlivost klasického spalovacího motoru. Nová 911 Carrera GTS dokáže zrychlit z 0 na 60 km/h za 2,9 sekundy – o 0,3 sekundy rychleji než předchozí nehybridní model GTS – a dosáhnout maximální rychlosti na trati 312 kilometrů za hodinu, píše web americké televize CNBC.
„Vyvinuli jsme a otestovali různé přístupy, abychom se rozhodli pro hybridní systém, který bude optimálně vyhovovat modelu 911,“ uvedl Frank Moser, viceprezident Porsche pro modelové řady 911 a 718. „Výsledkem je jedinečné hnací ústrojí, které je dobře integrováno do celkového konceptu a výrazně zvyšuje výkon,“ popsal.
Nový sporťák německé automobiky, která nese jméno slavného automobilového konstruktéra Ferdinanda Porscheho a jeho syna Ferryho, je poháněn nově vyvinutým hybridním motorem typu boxer o objemu 3,6 litru. „S elektromotorem integrovaným do osmistupňové převodovky vozu, který pomáhá šestiválcovému benzínovému motoru, bude nový model 911 produkovat až 532 koní, což je o 59 více než současný model Carrera GTS,“ líčí CNN.
Německá automobilka Porsche, divize koncernu Volkswagen AG, již prodává plug-in hybridní modely, jako je SUV Cayenne e-Hybrid a čtyřdveřový vůz Panamera e-Hybrid, ale hybridní 911 je něco jiného.
Vedoucí pracovníci automobilky zdůrazňují, že slavná 911, o níž sní snad každý malý kluk, bude posledním vozem v jejím portfoliu, který nabídne plně elektrickou variantu, pokud se tak vůbec někdy stane, aby si zachovala proslulou jízdní dynamiku. Hybrid v řešení, jaké nakonec zvolili, ji podle nich stále má.
První recenze na nový model 911 Carrera GTS pějí chvály. Hybrid bude k dispozici jako kupé i jako kabriolet. Oba modely budou k dispozici ve verzi s pohonem zadních kol a pohonem všech kol. Automobilka už začala přijímat objednávky na nový model.
Porsche je posledním výrobcem automobilů, který přidal hybridní vozidla do svého portfolia, i vzhledem k tomu, že plně elektrická vozidla nejsou tak dobře přijímána, jak se původně očekávalo. Jeho současná elektrifikovaná řada zahrnuje šest plug-in hybridních modelů Cayenne, tři plug-in hybridní modely Panamera a deset plně elektrických modelů Taycan. Hybridní motory také použilo v závodech, včetně modelu 911.
Porsche uvedlo, že na základě poptávky zákazníků očekává, že do roku 2030 bude alespoň 80 procent jeho celosvětově prodávaných vozidel částečně nebo plně elektrických.
Celosvětové prodeje Porsche v prvním čtvrtletí činily 77 640 vozidel, což je přibližně o čtyři procenta méně než před rokem. Prodeje vozidel 911 činily v USA 2 510 kusů, což je o 30 procent více než v prvním čtvrtletí roku 2023.