Hrot24.cz
Porsche odhalilo svou první ikonickou 911 v hybridu. Odpich má ještě větší než předchozí model

Porsche

Porsche odhalilo svou první ikonickou 911 v hybridu. Odpich má ještě větší než předchozí model

„Tak nám zradili Ferdinanda,“ chtělo by se říct. Ale je to skutečně zrada? Nová hybridní 911 je evoluce. Navíc s příslibem, že plně elektrická ani nikdy nebude. Nebo ano?

Pavel Štrunc

Pavel Štrunc

Autor podcastů

Legendární německá automobilka Porsche tento týden představila vůbec první sériovou hybridní verzi svého ikonického sportovního vozu 911. Ano, toho auta, s nímž si pojíme právě sílu a spolehlivost klasického spalovacího motoru. Nová 911 Carrera GTS dokáže zrychlit z 0 na 60 km/h za 2,9 sekundy – o 0,3 sekundy rychleji než předchozí nehybridní model GTS – a dosáhnout maximální rychlosti na trati 312 kilometrů za hodinu, píše web americké televize CNBC.

„Vyvinuli jsme a otestovali různé přístupy, abychom se rozhodli pro hybridní systém, který bude optimálně vyhovovat modelu 911,“ uvedl Frank Moser, viceprezident Porsche pro modelové řady 911 a 718. „Výsledkem je jedinečné hnací ústrojí, které je dobře integrováno do celkového konceptu a výrazně zvyšuje výkon,“ popsal.

Nový sporťák německé automobiky, která nese jméno slavného automobilového konstruktéra Ferdinanda Porscheho a jeho syna Ferryho, je poháněn nově vyvinutým hybridním motorem typu boxer o objemu 3,6 litru. „S elektromotorem integrovaným do osmistupňové převodovky vozu, který pomáhá šestiválcovému benzínovému motoru, bude nový model 911 produkovat až 532 koní, což je o 59 více než současný model Carrera GTS,“ líčí CNN.

Německá automobilka Porsche, divize koncernu Volkswagen AG, již prodává plug-in hybridní modely, jako je SUV Cayenne e-Hybrid a čtyřdveřový vůz Panamera e-Hybrid, ale hybridní 911 je něco jiného.

Vedoucí pracovníci automobilky zdůrazňují, že slavná 911, o níž sní snad každý malý kluk, bude posledním vozem v jejím portfoliu, který nabídne plně elektrickou variantu, pokud se tak vůbec někdy stane, aby si zachovala proslulou jízdní dynamiku. Hybrid v řešení, jaké nakonec zvolili, ji podle nich stále má.

První recenze na nový model 911 Carrera GTS pějí chvály. Hybrid bude k dispozici jako kupé i jako kabriolet. Oba modely budou k dispozici ve verzi s pohonem zadních kol a pohonem všech kol. Automobilka už začala přijímat objednávky na nový model.

Porsche je posledním výrobcem automobilů, který přidal hybridní vozidla do svého portfolia, i vzhledem k tomu, že plně elektrická vozidla nejsou tak dobře přijímána, jak se původně očekávalo. Jeho současná elektrifikovaná řada zahrnuje šest plug-in hybridních modelů Cayenne, tři plug-in hybridní modely Panamera a deset plně elektrických modelů Taycan. Hybridní motory také použilo v závodech, včetně modelu 911.

Porsche uvedlo, že na základě poptávky zákazníků očekává, že do roku 2030 bude alespoň 80 procent jeho celosvětově prodávaných vozidel částečně nebo plně elektrických.

Celosvětové prodeje Porsche v prvním čtvrtletí činily 77 640 vozidel, což je přibližně o čtyři procenta méně než před rokem. Prodeje vozidel 911 činily v USA 2 510 kusů, což je o 30 procent více než v prvním čtvrtletí roku 2023.